31 شهریور 1403

  • 1400/10/26
  • - تعداد بازدید: 200
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

برگزاری وبینار آموزشی تغذیه و سلامت‌ جوانان به مناسبت بسیج ملی تغذیه در فراشبند

در راستای اجرای برنامه بسیج ملی تغذیه، وبینار آموزشی تغذیه و سلامت جوانان، با هدف افزایش آگاهی تغذیه ای دانشجویان و دانش آموزان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد.

در راستای اجرای برنامه بسیج ملی تغذیه، وبینار آموزشی تغذیه و سلامت جوانان، با هدف افزایش آگاهی تغذیه ای دانشجویان و دانش آموزان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس بهبود تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند در این وبینار آموزشی، به ارائه مطالبی از جمله خواص فواید و میزان دریافت میوه و سبزیجات و همچنین نکاتی که به مصرف بیشتر میوه و سبزی کمک می کند، پرداخت.


«زهرا علی آبادی»، با اشاره به این‌که شرط اصلی زندگی سالم و با نشاط، داشتن تغذیه صحیح است، گفت: رعایت سه اصل تنوع، تعادل و تناسب با استفاده از شش گروه اصلی هرم غذایی در برنامه‌ریزی غذایی روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است و زمینه را برای یک زندگی سالم و بانشاط فراهم می کند.

او افزود: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی مواد مورد نیاز برای حفظ سلامتی بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در شش گروه اصلی غذایی معرفی می‌شود.

علی آبادی با اشاره به راهکارهای داشتن تغذیه صحیح و مضرات مصرف فست فود و نوشیدنی های شیرین، بر افزایش مصرف میوه و سبزی و کاهش مصرف فست فود و نوشیدنی های شیرین نیز تاکید کرد.

این کارشناس تغذیه، مداومت در دست خواندن و تقویت عادت مطالعه منظم، ورزش منظم به ویژه از نوع هوازی که سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود، مصرف عسل و کنجد در صبحانه، مصرف سبزی‌هایی مانند اسفناج، ریحان، نعنا، کاهو، گل کلم، پیاز، هویج، کرفس، شلغم و جوانه گندم، استفاده از مغزها و دانه هایی همچون پسته، بادام، فندق، گردو، کنجد و خشکبار به ویژه کشمش و مویز، مصرف تخم مرغ به ویژه به شکل آب پز را از مهمترین عوامل تقویت کننده حافظه بر شمرد.

او، بی خوابی در شب قبل از امتحان، گرسنگی در زمان رفتن به جلسه امتحان، انجام ورزش سنگین قبل از رفتن به جلسه امتحان، پرخوری و مصرف غذاهای سنگین و چرب قبل از رفتن به جلسه آزمون یا شب قبل از امتحان، اضطراب و دلهره قبل یا زمان اجرای آزمون، استفاده از مواد بسیار شیرین مانند آبمیوه‌ها، شربت ها، نوشابه های گازدار، ماء الشعیر، شکلات و آب‌نبات را از مهمترین عوامل تضعیف کننده حافظه نام برد.

علی آبادی، افسردگی و استرس را از مهم ترین اختلالات روانی شایع در جوانان دانست و بر استفاده جوانان و نوجوانان از مواد غذایی مفید در پیشگیری از افسردگی و استرس و اضطراب از جمله کربوهیدرات‌های پیچیده، سبزی ها و میوه ها، منابع آنتی اکسیدان ها، منابع غذایی منیزیم، منابع غذایی ویتامین های گروه ب، منابع ویتامین د، منابع غذایی آهن، منابع غذایی سلنیوم، تخم مرغ، چای، مغزها، منابع غذایی امگا 3، منابع غذایی روی، شیر و مواد لبنی تاکید کرد.
 
پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 53837
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید