30 شهریور 1403

  • 1402/10/13
  • - تعداد بازدید: 172
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

دعوت رئیس اداره پست فراشبند برای پیوستن به پویش ملی سلامت

رئیس اداره پست فراشبند ضمن پیوستن به پویش ملی سلامت از افراد بالای 18 سال برای شرکت در این پویش ملی دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، «باقر بهمنی»، با اشاره به اینکه این پویش در سراسر کشور با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر» و با هدف ارتقای سواد سلامت مردم و کاهش پیامدهای ناشی از دو بیماری دیابت و فشارخون بالا، آغاز شده است از افراد بالای 18 سال خواست تا برای آگاهی از سلامت خود، به این پویش بپیوندند.

او افزود: در این برنامه ملی، افراد بالای 18 سال می‌توانند ناشتا به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت یا مرکز خدمات، جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و قند و فشارخون خود را به صورت رایگان اندازه‌گیری کنند.

بهمنی با تقدیر از تلاش رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان فراشبند برای اجرای طرح، افزود: اجرای این طرح، می‌تواند مردم را نسبت به عوامل خطر این دو بیماری حساس کند، تا بیش از پیش به فکر سلامتی خود باشند.

رئیس مرکز خدمات جامع سلامت فراشبند نیز هدف از اجرای این طرح را شناسایی زود رس افراد مبتلا و یا در معرض خطر بیماری دیابت و پرفشاری خون و کاهش پیامدهای ناشی از این دو بیماری دانست و گفت: در این طرح، افراد مشکوک و در معرض خطر شناسایی و مراقبت می شوند و پس از اتمام پویش نیز پیگیری و مراقبت‌های لازم برای آنها انجام می‌شود.

«مرضیه خاتونیان»، با اشاره به نقش مؤثر مشارکت عموم در موفقیت طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، از مردم خواست تا با پیوستن به این پویش، اطلاعات بیشتری در خصوص بیماری دیابت و فشارخون و عوارض ناشی از این دو بیماری کسب کنند.

او بیماری قلبی و عروقی، آسیب‌های عصبی، ناراحتی‌های کلیوی، بیماری‌های چشمی، زخم دیابتی را از مهم ترین عوارض بیماری دیابت کنترل نشده دانست و تاکید کرد: اگر بیماری فشارخون بالا نیز کنترل نشود باعث افزایش آسیب به قلب و عروق و افزایش سکته‌های قلبی و مغزی و آسیب جدی به کلیه‌ها می شود.

پایان خبر

  • گروه خبری :
  • کد خبری : 92515
کلیدواژه