30 شهریور 1403

  • 1403/01/28
  • - تعداد بازدید: 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

آشنایی دانشجویان دانشگاه پیام نور فراشبند با ایدز و راه‌های انتقال و پیشگیری از آن

به مناسبت هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت»، دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز فراشبند با ایدز و راه‌های انتقال و پیشگیری از آن آشنا شدند. 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس بیماری های واگیر شبکه، ایدز را یک نوع بیماری دانست که از طریق ویروس اچ آی وی منتقل می شود. این ویروس وارد گلبول سفید می شود و بتدریج قدرت دفاعی بدن را ضعیف می کند بطوری که فرد به انواع عفونت ها مبتلا شده و درنهایت منجر به مرگ او می شود.

«فاطمه امیری» رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را امری لازم و ضروری دانست و افزود: این بیماری باتوجه به سرعت انتشار بالا و عدم دستیابی به واکسن و درمان قطعی از اهمیت زیادی برخوردار است. 

 

او به راه‌های انتقال و پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و گفت: راه های انتقال بیماری شامل خون و فرآورده های خونی، تماس جنسی با افراد آلوده و همچنین از مادر آلوده به نوزاد و جنین می باشد که با خویشتن داری و پایبندی به اصول اخلاقی، اطمینان از استریل بودن هرگونه وسیله سوراخ کننده پوست، استفاده نکردن از وسایل مشترک مانند مسواک و تیغ صورت تراشی و رعایت احتیاطات استاندارد در کارکنان بهداشت و درمان می توان از ابتلا به بیماری پیشگیری کرد.

 

این کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر، با اشاره به اینکه تشخیص این بیماری پس از بروز علائم و نشانه‌های بیماری، از طریق آزمایش انجام می‌شود، همه افرادی که در معرض خطر قرار دارند را به انجام آزمایش ایدز توصیه کرد.

او همچنین از فعالیت مرکز مشاوره بیماری ایدز و انجام مشاوره محرمانه و رایگان برای افراد و گروههای دارای رفتار پر خطر خبر داد و گفت: در این مرکز، مشاوره های لازم به افراد دارای رفتار پر خطر منجر به ایدز برای ایجاد تغییر رفتار و کاهش رفتارهای پر خطر در آنان ارائه می شود.

در این برنامه، علاوه بر آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری های رفتاری، مرکز انجام دهنده آزمایش سریع تشخیص ایدز شهرستان نیز به دانشجویان معرفی شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 99441
کلیدواژه