30 شهریور 1403

  • 1400/12/25
  • - تعداد بازدید: 213
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

آشنایی دانش آموزان فراشبندی با راههای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و کمک های اولیه

در آستانه چهارشنبه سوری، دانش آموزان مدارس سطح شهر فراشبند با راههای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری آشنا شدند.

در آستانه چهارشنبه آخر سال، دانش آموزان مدارس سطح شهر فراشبند با راههای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، مسوول اورژانس 115شهرستان فراشبند، پیشگیری از حوادث تلخی مانند حوادث چهارشنبه پایان سال را نیازمند ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه دانست و گفت: در همین راستا دوره آموزشی پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی در بین دانش آموزان در مواجهه با خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال در مدارس فراشبند برگزار شد.

 

«علی اصغر نوشادی» افزود: آموزش چهارشنبه سوری شاد و بی خطر و رعایت نکات ایمنی، استفاده نکردن از مواد آتش زا و محترقه و قابل انفجار مانند الکل، بنزین و دوری از مکان هایی که آتش بزرگ و فشفشه و ترقه های نامناسب استفاده می شود، اقدامات اولیه برای کمک به مصدومان حادثه از جمله سوختگی ها و آسیب های وارده به چشم از مواردی بود که دانش آموزان فرا گرفتند.

او با تاکید بر پیشگیری از خطرات احتمالی با اطلاع دادن به بزرگترها و پلیس، توصیه کرد: در صورت وقوع حادثه، با سازمانهای انتظامی و امدادی و اورژانس 115 تماس بگیرید و با خونسردی و دقت کامل به سوالات کارشناسان پاسخ دهید و از راهنمایی های آنها برای بهبود حال بیمار و انجام اقدامات اولیه استفاده کنید و همچنین در صورت نیاز، آدرس صحیح و قابل دسترسی سریع برای اعزام آمبولانس و نیروی متخصص به محل حادثه برای کمک رسانی به مددجو در اختیار نیروهای اورژانس بگذارید.

نوشادی یاد آور شد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع چهارشنبه سوری بی خطر و اهدای جوایز به قید قرعه به برگزیدگان این مسابقه، از دیگر برنامه های اورژانس 115 شهرستان در مدارس فراشبند بود.

این برنامه آموزشی با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی در مواجهه با خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان فراشبند در مدارس سطح شهرستان برگزار شد.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 56831
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید