30 شهریور 1403

  • 1401/09/27
  • - تعداد بازدید: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

آشنایی دانش آموزان پایه هشتم روستای گوری دولت آباد با بهداشت بلوغ و مراقبت از خود

به همت بهورز خانه بهداشت روستای گوری، دانش آموزان پایه هشتم مدرسه شهدای این روستا با بهداشت بلوغ و مراقبت از خود آشنا شدند.

به همت بهورز خانه بهداشت روستای گوری، دانش آموزان پایه هشتم مدرسه شهدای این روستا با بهداشت بلوغ و مراقبت از خود آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، بهورز خانه بهداشت روستای گوری بلوغ را یکی از حساس ترین مراحل رشد انسان دانست و گفت: این دوره از رشد حد فاصل کودکی و جوانی محسوب شده و فرد از دنیای کودکی فاصله گرفته و در ابعاد جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی در مسیر تکامل قدم بر می دارد.


«حاتم بهروسی» مشخصه اصلی دوران بلوغ را نمایان شدن تغییرات جسمی و رفتاری در فرد دانست و افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان درباره آنچه در بدن و روح آنها در دوران بلوغ رخ خواهد داد بسیار لازم و ضروری است، تا آنها در مواجهه با این تغییرات دچار اضطراب و سردرگمی نشوند و با آگاهی از شرایط روحی و جسمی خود رفتارشان را تنظیم نمایند.

او با تاکید بر نیاز نوجوانان به آشنایی با تغییرات جسمی و رفتاری در دوران بلوغ، اضافه کرد: آموزش باید با رعایت آمادگی و نیاز نوجوان و متناسب با فرهنگ عمومی خانواده و جامعه و با رعایت اصول علمی و تربیتی به زبان ساده و قابل فهم برای آنها صورت گیرد.

در این برنامه آموزشی به سوالات دانش آموزان در خصوص بهداشت بلوغ پاسخ داده شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 71729
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید