31 شهریور 1403

  • 1400/10/25
  • - تعداد بازدید: 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

آشنایی داوطلبان‌ سلامت ادارات فراشبند با راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا با تغذیه سالم

در راستای اجرای دوازدهمین بسیج ملی تغذیه سالم با شعار «تغذیه، کرونا، واکسیناسیون» داوطلبان‌ سلامت ادارات فراشبند با راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا با تغذیه سالم آشنا شدند.

در راستای اجرای دوازدهمین بسیج ملی تغذیه سالم با شعار «تغذیه، کرونا، واکسیناسیون» داوطلبان‌ سلامت ادارات فراشبند با راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا با تغذیه سالم آشنا شدند.

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس بهبود تغذیه شبکه در نشست آشنایی داوطلب سلامت ادارات، با اشاره به نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: برای تزریق واکسن به رژیم غذایی ویژه‌ای نیاز نیست، اما لازم است با مواد غذایی که به سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون کمک می‌کند آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رسانده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم.

 

«زهرا ضیائی»، بتاکاروتن، ویتامین «ث» ویتامین «د»، آهن، روی، پروتئین، پروبیوتیک ها و مایعات را از جمله مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برشمرد و بر استفاده بیشتر در شرایط کرونایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از کرونا تاکید کرد.

او افزود: بتاکاروتن در غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزی های زرد و قرمز و نارنجی و سبز تیره، اسفناج، هویج، انبه، کلم بروکلی و گوجه فرنگی، کدوحلوایی، آلو، زردآلو، خرمالو، گرمک و فلفل دلمه ای موجود است.

ضیایی، مرکبات، توت، خربزه، گوجه فرنگی، کیوی، فلفل و کلم ها را از جمله منابع سرشار از ویتامین «ث» و نور خورشید را منبع اصلی ویتامین «د» عنوان کرد و افزود: ویتامین «د» در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ، شیر و سایر مواد غذایی غنی شده با ویتامین «د» نیز یافت می شود.

او افزود: پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که سلامتی ما را تقویت می کنند و ماست، پنیر و دوغ های موجود در بازار، از محصولات حاوی پروبیوتیک است که مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود. 

 این کارشناس بهبود تغذیه، تامین مقادیر زیاد مایعات، مثل آب و آبمیوه تازه و طبیعی، سبزی های تازه و طبیعی، آبگوشت یا آب مرغ، چای کمرنگ به میزان حداقل هشت لیوان در شبانه روز به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی را مفید دانست و بر استفاده از عسل، سیر، پیاز و زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی و زردچوبه به دلیل خصوصیات ضد التهابی آن تاکید کرد. 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 53792
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید