30 شهریور 1403

  • 1401/02/19
  • - تعداد بازدید: 162
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

آشنایی سفیران سلامت دهرم با شیوه های خود مراقبتی

به مناسبت هفته سلامت، سفیران سلامت دهرم با شیوه‌های خود مراقبتی و راهکار ها و روش های مدیریت خشم آشنا شدند.

به مناسبت هفته سلامت، سفیران سلامت دهرم با شیوه‌های خود مراقبتی و راهکار ها و روش های مدیریت خشم  آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، «محسن رضایی» بخشدار دهرم در این نشست، با اشاره به نقش انواع سبک زندگی در سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها، بر ضرورت تداوم برگزاری نشست های مهارت های زندگی و فرزند پروری در راستای تحکیم پایه‌های خانواده و ارتقای سطح سلامت خانواده تاکید کرد.


کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهید «حیدر شهیدی» دهرم، با اشاره به اینکه برخی از افراد بیشتر از دیگران عصبانی و خشمگین می‌شوند، گفت: برای مدیریت خشم باید به دو عامل اساسی کاهش برانگیختگی بدنی و کنترل افکار منفی و جایگزینی آن با افکار مثبت توجه داشت.

«نرجس مهجوران» با اشاره به راهکارهای کنترل خشم، افزود: تغییر موقعیت و مکان یا نفس عمیق گرفتن، دوش گرفتن و صحبت کردن با افرادی دیگر برای تخلیه احساسات از جمله راهکارهای بسیار مفید در هنگامی است که خشمگین می شوید.

او، مراحل خشم را به مرحله پیش از خشم، خشم و پس از خشم طبقه بندی کرد و افزود: در مرحله ی خشم، فرد اغلب به پرخاشگری کلامی و غیرکلامی دست می زند. پرخاشگری کلامی و غیرکلامی، اگر چه ممکن است در کوتاه مدت باعث تخلیه هیجانی فرد شود، اما با پیامدهای منفی زیادی از جمله، آزردگی، رفتارهای پرخاشگرانه و تلافی‌جویانه فرد مقابل و احساس پشیمانی در فرد پرخاشگر همراه‌ است.

در این نشست، سفیران سلامت با خشم و راه های کنترل آن، راهکارهای پیشگیری از خشم، روش های مدیریت خشم و ارتباط خوب و موثر آشنا شدند.
پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 59777
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید