30 شهریور 1403

  • 1402/12/21
  • - تعداد بازدید: 146
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

آغاز اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه رمضان در فراشبند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند از آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، دکتر«حسین شکاری» با اعلام این خبر، گفت: این طرح به منظور کنترل و بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، اماکن اقامتی، تفریحی، زیارتی، بهداشت آب و فاضلاب و پسماند‌ها در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروز از سوی بازرسان بهداشت محیط شهرستان اجرا می شود.

او، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی و ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه، کنترل محصولات دخانی به ویژه قلیان، پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی های بیماری های منتقله از آب و غذا، تاکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه در مراکز و اماکن حساس بین راهی و اقامتی، تفرجگاه‌ها و رستوران ها در سطح شهرستان را از دیگر اهداف برنامه بسیج سلامت نوروزی در شهرستان عنوان کرد.

دکتر شکاری افزود: بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل در ساعت های اداری و غیر اداری، روزهای تعطیل و غیر تعطیل در سه نوبت صبح، عصر و شب آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با توجه وجود آستان مقدس امامزاده شهید(ع) و امامزاده سید محمد(ع) و زائر پذیر بودن این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: در همین راستا نظارت و تشدید بازرسی های محیطی از تمامی مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی مستقر در اماکن زیارتی و همچنین پایش سلامت آب مصرفی با انجام کلرسنجی و نمونه برداری دوره ای آب نیز به دقت انجام می شود.

او افزود: سامانه ۱۹۰ ارتباطات مردمی آماده دریافت شکایات شهروندان و مسافران نوروزی در حوزه بهداشت مواد غذایی و آب آشامیدنی می‌باشد.

برنامه بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند ١۴٠٢ در شهرستان فراشبند آغاز و تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 97459
کلیدواژه