30 شهریور 1403

  • 1400/12/24
  • - تعداد بازدید: 229
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

آغاز عملیات جونده کشی بر علیه سالک در فراشبند

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از اجرای عملیات جونده کشی برای پیشگیری و کنترل بیماری سالک در شهرستان فراشبند خبر داد.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از اجرای عملیات جونده کشی برای پیشگیری و کنترل بیماری سالک در شهرستان فراشبند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، «عبدالرحیم حسینی»با اعلام این خبر، گفت: در این عملیات که به منظور مراقبت بیماری سالک از نوزدهم اسفند، در روستای بخش مرکزی شهرستان و شهر فراشبند آغاز شده است، نسبت به طعمه گذاری لانه جوندگان تا شعاع 500 متری کانون های بیماری سالک اقدام می شود.

 

او مبارزه و معدوم کردن جوندگان به عنوان مخزن بیماری سالک، مبارزه با پشه خاکی ناقل بیماری، رعایت مسایل بهداشتی، بهسازی محیط، جمع آوری و دفع مستمر و بهداشتی زباله، جمع آوری فضولات حیوانی و جلوگیری از انباشته شدن آنها، ترمیم شکاف و حفره های موجود در دیوارهای منازل مسکونی، تخریب و تسطیح اماکن مخروبه، عدم خروج از منزل در هنگام غروب آفتاب و شب در مناطق آلوده به سالک، استفاده از پمادهای دافع حشرات، نصب توری فلزی در ورودی منازل و استفاده از پشه بند آغشته به سم در هنگام خواب را از مهم ترین راه های پیشگیری از گسترش این بیماری عنوان کرد.

حسینی افزود: در این برنامه که تا 27 اسفند ادامه دارد، تمامی لانه های موش تا شعاع 500 متری محدوده منازل مسکونی به وسیله گندم آغشته به سم، طعمه گذاری می شود و زمینه زندگی جوندگان در اطراف شهر از بین می رود و با این اقدام، کمک بزرگی در کاهش بروز این بیماری می شود.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه فراشبند با تقدیر از همکاری شهرداری فراشبند و نوجین، بخشدار مرکزی فراشبند و دهیاران این روستا در این برنامه، افزود: تا کنون عملیات لانه کوبی و جونده کشی در شهر فراشبند و نوجین و روستای آویز انجام شده و در بقیه روستاها نیز تا 27 اسفند ماه انجام می شود.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 56785
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید