30 شهریور 1403

  • 1401/05/05
  • - تعداد بازدید: 183
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

آماده باش کامل حوزه سلامت فراشبند در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی

کمیته بهداشتی گروه کاهش خطر حوادث و بلایا شبکه بهداشت و درمان فراشبند در پی هشدار سازمان هواشناسی و صدور هشدار سطح قرمز و بارش های رگباری و احتمال وقوع سیل در سطح شهرستان و با هدف بررسی راهکارهای موثر در مقابله با این بحران، تشکیل جلسه داد.

کمیته بهداشتی گروه کاهش خطر حوادث و بلایا شبکه بهداشت و درمان فراشبند در پی هشدار سازمان هواشناسی و صدور هشدار سطح قرمز و بارش های رگباری و احتمال وقوع سیل در سطح شهرستان و با هدف بررسی راهکارهای موثر در مقابله با این بحران، تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه در این نشست با تاکید بر انجام تدابیر لازم در مواقع بحران، بر لزوم آمادگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با سیل احتمالی تا پایان سامانه بارشی اخیر برای کاهش خسارت های ناشی از آن تاکید کرد.


دکتر «حسن کرمی» با تاکید بر آمادگی بیشتر و پیش بینی تهمیدات لازم برای مقابله با خسارات احتمالی سیل، افزود: در همین راستا تیم های ارزیاب و واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین تیم های بهداشتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و بیماریها، آمادگی کامل از نظر پایش مستمر شرایط جوی، مسدود شدن مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی، ارایه خدمات بدون وقفه، بیماریابی و بررسی وضعیت بهداشتی آب و پایش سلامت آب آشامیدنی و انجام کلرسنجی برای رعایت موازین بهداشتی را دارند.

او افزود: کارکنان بهداشت و درمان بعنوان افراد پیش گام در تامین سلامت جامعه، نقش مهمی در پیش از حوادث و بلایا، حین و پس از آن دارند و ارتقاء تـوان حرفه ای و آمادگی ایـن افراد برای مقابله با بحران احتمالی و کمک به افراد آسیب دیده از اصول اولیه مدیریت سلامت در حوادث و بلایا است.

مسوول کمیته مدیریت خطر، حوادث و بلایای شبکه بهداشت و درمان فراشبند، گفت: در این مانور دور میزی که به دنبال اعلام سطح خطر بالای وقوع سیل و طوفان در مناطق جنوبی کشور و با هدف آشنا سازی کارکنان با شرح وظایف محوله و ارتقا آمادگی و هماهنگی بیشتر و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت اعضای چارت بحران و ارزیابی توانایی ها و شناسایی مشکلات احتمالی و همچنین اطلاع رسانی و کمبود تجهیزات و لوازم مصرفی و دارویی برگزار شد، در خصوص تامین داروی مورد نیاز، سوخت گیری لازم خودروهای اداری مرکز و آمبولانس های اورژانس، آمادگی سیستم های برق اضطراری، روشنایی و تامین و ذخیره مناسب سوخت ژنراتور، آب مصرفی و آشامیدنی و همچنین آگاه سازی شهروندان در مقابله با سیل احتمالی همفکری شد.

عادل معصومی افزود: دراین نشست، مسوولان واحدهای تیم عملیات بهداشتی، شرح وظایف و کارکردهای اختصاصی واحدهای خود را مرور و کمبود لوازم و تجهیزات مورد نیاز را بیان کردند و رئیس شبکه برای تامین ملزومات مهم و حیاتی واحدها و تجهیز انبار دپوی واحد فوریتهای بحران و بلایا شبکه در کمترین زمان ممکن قول مساعد داد.

این نشست در پی اعلام هشدارهای هواشناسی و احتمال سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان با هدف بررسی راهکارهای موثر در مقابله با این بحران، صبح روز گذشته چهارم مرداد با حضور دکتر «حسن کرمی» رئیس شبکه، «زهرا حیدری» رییس بیمارستان، «علی اصغر نوشادی» مسوول اورژانس پیش بیمارستانی و اعضای کمیته مدیریت خطر بلایا و حوادث شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64201
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید