31 شهریور 1403

  • 1399/12/05
  • - تعداد بازدید: 280
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

اجرای غربالگری دیابت برای ساکنان روستای حسین آباد فراشبند

معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از آغاز اجرای برنامه غربالگری دیابت از ساکنان روستای، «حسین آباد» فراشبند خبر داد.

معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از آغاز اجرای برنامه غربالگری دیابت از ساکنان روستای، «حسین آباد» فراشبند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، «اکبر نوربخش»، گفت: این برنامه با هدف شناسایی، کنترل، درمان و پیشگیری از عوارض بیماری دیابت در مناطق روستایی اجرا می شود.

 

او، با اشاره به غربالگری تمامی افراد بالای 30 سال در این برنامه، افزود: پس از شناسایی افراد در معرض خطر، به صورت رایگان آزمایش قند خون و مراقبت های لازم برای یک بیمار دیابتی نیز برای آنها انجام می شود.

نوربخش، افزود: در این برنامه غربالگری علاوه بر شناسایی بیماران دیابتی، آزمایش های چربی خون، فشار خون و سنجش نمایه توده بدنی نیز انجام می شود.

معاون بهداشتی شبکه فراشبند، بیماری دیابت را به عنوان یک بیماری مزمن ولی قابل کنترل عنوان کرد و گفت: این بیماری زمینه ساز ایجاد بیماری های قلبی عروقی، کلیوی و چشمی است.

نوربخش یاد آورشد: خانه های بهداشت مستقر در تمامی روستاها با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 37199
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید