31 شهریور 1403

  • 1398/10/03
  • - تعداد بازدید: 261
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
انجام خدمات رایگان آزمایش قند خون

انجام خدمات رایگان آزمایش قند خون برای افراد دیابتی و ناتوان روستای «باچون» فراشبند

.

بهورز خانه بهداشت روستای «نارک» از انجام خدمات رایگان آزمایش قند خون برای افراد دیابتی و ناتوان تحت پوشش روستای «باچون» از توابع شهرستان فراشبند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، «رضا قهرمانی» با اشاره به اینکه دیابت یکی از مشکلات جدی و اولویت دار در حوزه سلامت به شمار می آید، گفت: دیابت هم بیماری است و هم یک ریسک فاکتور برای سایر بیماریها از جمله قطع پا، مشکلات بینائی و مشکلات کلیوی محسوب می شود.

او با اشاره به اینکه بار بیماری ناشی از عوارض دیابت ناتوان کننده و همراه با مرگ و هزینه های سنگین است اظهار داشت: تنها راه پیشگیری از بیماری و عوارض ناشی از آن، مراقبت و کنترل همیشگی قند خون است که اهمیت ویژه ای برای این بیماری ایجاد می کند.

قهرمانی افزود: در این برنامه که با همکاری مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند و واحد مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد، از افراد دیابتی و ناتوان تحت پوشش روستای باچون که به دلیل سن بالا، توانایی مراجعه به مرکز برای انجام آزمایش را نداشتند نمونه خون گرفته شد.

بهورز خانه بهداشت روستای نارک، از همکاری مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند و کارشناس مسؤل مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در راستای پیگیری و به نتیجه رسیدن این اقدام نیک، قدر دانی کرد.

پایان خبر

  • گروه خبری : پیام سلامت,اخبار
  • کد خبری : 17745
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید