31 شهریور 1403

  • 1400/12/10
  • - تعداد بازدید: 209
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

اهدای 120 هزار سی سی خون از سوی مردم فراشبند به نیازمندان

مردم نوع دوست فراشبند به‌منظور تأمین نیاز بانک خون استان فارس، با مراجعه به پایگاه سیار انتقال خون استان مستقر در مهدیه این شهر، 120 هزار سی سی از خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا کردند.

مردم نوع دوست فراشبند به‌منظور تأمین نیاز بانک خون استان فارس، با مراجعه به پایگاه سیار انتقال خون استان مستقر در مهدیه این شهر، 120 هزار سی سی از خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به کاهش ذخایر بانک خون در دوران شیوع بیماری کرونا و بنا بر ضرورت تأمین ذخایر خونی،کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان فراشبند به‌مدت دو روز با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی، اقدام به استقرار تیم سیار سازمان انتقال خون استان فارس در مهدیه فراشبند و خونگیری از داوطلبان کرد.

 

«ابراهیم اسکندری» افزود: 305 شهروند فراشبندی در طی این دو روز، به این پایگاه سیار مراجعه کردند که از این تعداد، 240 نفر از آنها، پس از معاینه از سوی پزشک مستقر در این پایگاه، موفق به اهدای خون شدند.

مسوول پایگاه سیار سازمان انتقال خون شیراز نیز با تقدیر از استقبال گسترده مردم نوع دوست فراشبند در اهدای خون خود به بیماران نیازمند، گفت: در این برنامه، علاوه بر تعیین گروه خونی اهدا کنندگان، واحدهای خونی اهدایی، در بخش ویروس‌شناسی سازمان انتقال خون شیراز، از نظر بیماری‌های هپاتیت C و B، ایدز و سفلیس مورد آزمایش قرار می‌گیرند و نتایج آن به اطلاع اهداکنندگان خون می‌رسد.

«علی فضیلت» افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید ذخایرخونی این سازمان و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، به منظور تامین بخشی از این کمبود‌ها با هماهنگی‌ با مسوولان این شهرستان، پایگاه سیار انتقال خون این سازمان در فراشبند استقرار یافت و مورد استقبال گسترده مردم فراشبند قرار گرفت.

او با تاکید بر نقش اهدای خون در نجات جان بیماران، افزود: هر کیسه خون، می تواند، سه بیمار نیازمند به خون را از مرگ حتمی نجات دهد.

فضیلت،با اعلام اینکه نیازمند تمامی گروه‌های خونی هستیم، از مردم عزیز استان فارس خواست؛ در این شرایط سخت و بحران کرونا، با مراجعه به پایگاه های انتقال خون، همواره ما را در این کار نیک و انسان دوستانه یاری نمایند.

این برنامه پویش اهدای خون، با همکاری کانون‌ بسیج جامعه پزشکی شهرستان، کانون بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه فراشبند و جمعیت هلال احمر شهرستان فراشبند انجام شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 55794
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید