30 شهریور 1403

  • 1402/01/02
  • - تعداد بازدید: 76
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

بازدید مشترک از رستوران ها و بیرون بر های سطح شهر فراشبند در راستای اجرای بسیج سلامت نوروزی

در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی، گشت مشترک و بازرسی از رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان فراشبند با حضور بازرسان بهداشت محیط، نمایندگانی از ادارات صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و دامپزشکی انجام شد.

در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی، گشت مشترک و بازرسی از رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان فراشبند با حضور بازرسان بهداشت محیط، نمایندگانی از ادارات صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و دامپزشکی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه، گفت: در این بازدید مشترک که با هدف نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بررسی نحوه تهیه و پخت غذا در رستوران ها و غذا خوری ها انجام شد، بازرسان بهداشت محیط بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بر اساس چک لیست نظارت بر رستوران ها و آشپز خانه ها بازدید کردند.

 

«زهرا کریم پور» افزود: در این بازدید مشترک علاوه بر نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی در مراحل تهیه، بسته بندی و توزیع غذا، بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، ظروف، تجهیزات و ابزار کار و همچنین نظارت بر تاریخ مصرف مواد نوشیدنی و خوراکی که درون یخچال نگهداری می شود، نظارت بر سرویس های بهداشتی، وسائل و ملزومات موجود در جعبه کمک های اولیه؛ بر دارا بودن کارکنان شاغل در آشپزخانه ها و رستوران ها به کارت بهداشت، استفاده از لباس کار و کلاه به رنگ روشن، مجهز بودن به سینک ظرف شویی و روشویی جداگانه‌ و جامایع، قابل شستشو بودن و نداشتن درز در سقف، دیواره و کف، استفاده از سیستم تهویه مناسب و استفاده از سطل زباله پدال دار تاکید شد.

 

او با اشاره به نظارت بازرسان بر دمای یخچال ها، اضافه کرد: یخچال موجود در رستوران ها باید مجهز به دماسنج باشد تا متصدی دمای داخل یخچال را چک کند و سینک ظرفشویی نیز مجهز به آب گرم باشد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه فراشبند با اشاره به اینکه بازدید بازرسان بهداشت محیط از این مراکز در ایام تعطیلات نوروزی در قالب برنامه سلامت نوروزی تشدید می شود، افزود: در این بازدید ها ضمن ارائه آموزش‌های مورد نیاز، تذاکرات لازم نیز به متصدیان، در خصوص رفع نواقص غیر بحرانی داده می شود.

کریم پور، با تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی و نیز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه 190 در میان بگذارند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 75982
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید