30 شهریور 1403

  • 1401/04/01
  • - تعداد بازدید: 229
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

بازدید مشترک از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در فراشبند

در راستای مبارزه با کالاهای آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و همچنین به منظور اطلاع رسانی در زمینه خرید و فروش کالاهای سلامت محور، از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی سطح شهر فراشند بازدید شد.

در راستای مبارزه با کالاهای آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و همچنین به منظور اطلاع رسانی در زمینه خرید و فروش کالاهای سلامت محور، از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی سطح شهر فراشند بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، کارشناس کنترل مواد غذایی شبکه، کالاهای سلامت محور را فرآورده هایی دانست که با سلامت مردم سر و کار دارند و شامل انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، خوراکی، آشامیدنی، دارو، مکمل و فرآورده های طبیعی و تجهیزات و ملزومات پزشکی می باشند.

 

مهندس «پریسا روستا» گفت: در حال حاضر برخی از اقلام موجود در بازار تولید داخلی است که فرآورده های تولید داخل باید دارای آرم سازمان غذا ودارو و شماره پروانه بهداشتی ساخت باشند.

او افزود: برخی از کالاها نیز وارداتی هستند که فرآورده های وارداتی مجاز نیز باید دارای هولوگرام فارسی با درج نام فرآورده، شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرکت وارد کننده و شرکت تولید کننده و نام مواد تشکیل دهنده باشد و همچنین دارای برچسب رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت و سلامت کالاهای سلامت محور سازمان غذا و دارو باشند. در صورتی که کالایی دارای هیچ کدام از این شرایط نباشد، " قاچاق، غیر مجاز و تقلبی" است.

مهندس روستا، اضافه کرد: با توجه به اینکه فرآورده های سلامت محور قاچاق و غیر مجاز، هیچ گونه مجوزی از وزارت بهداشت دریافت نکرده اند و هیچ نظارتی نیز بر نحوه تولید، مواد مورد استفاده، شرایط نگهداری و توزیع آن اعمال نشده است و احتمال آلودگی آن به انواع سموم، فلزات سنگین، مواد فاسد و بی کیفیت شیمیایی، انواع آلودگیهای میکروبی و حساسیت زا و مواد رادیو اکتیو در آنها زیاد است، استفاده از این کالاها برای سلامت جامعه زیان بار و دارای عوارض متعددی است که مصرف کنندگان باید از خرید آن خود داری نمایند.

در این بازدید مشترک که با حضور دکتر «هانیه راسخی کازرونی» کارشناس غذا و دارو، «کبری دست پاک» کارشناس بهداشت محیط و «پریسا روستا» کارشناس مسوول واحد کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فراشبند انجام شد، ضمن ارایه آموزش های لازم در خصوص کنترل برچسب محصولات؛ کالاهای تاریخ گذشته و بدون تاریخ مصرف نیز جمع آوری شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 62398
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید