30 شهریور 1403

  • 1402/11/13
  • - تعداد بازدید: 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای پیگیری درخواست های مردمی و بررسی وضعیت بیماری سالک انجام شد؛

بازدید میدانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند از بافت قدیمی این شهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در بازدید میدانی از یکی از مناطق بافت قدیمی فراشبند، بهسازی و رها نکردن فاضلاب در کوچه ها و معابر را از مهم ترین راه کنترل این بیماری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، دکتر «حسین شکاری» در راستای پیگیری درخواست های مردمی در کاروان خدمت و بررسی آخرین وضعیت بیماری سالک و راهکارهای ممکن، از یکی از مناطق بافت قدیمی که مخروبه و نخاله های ساختمانی در آن دپو شده بود و تبدیل به زباله دانی و محل رشد و نمو پشه‌های خاکی ناقل بیماری سالک شده بود و برخی از ساکنان اقدام به دفع غیر بهداشتی فاضلاب کرده بودند و موجب نارضایتی ساکنان این منطقه‌ شده بود، بازدید کرد.

دکتر شکاری با اشاره به اینکه مخروبه و نخاله‌ های ساختمانی، شرایط را برای استراحت و تکثیر پشه خاکی به صورت کامل فراهم می کنند، بر فراهم کردن محیط سالم تر و ارتقا بهداشت برای برون رفت بافت قدیم از چالش بیماری سالک تاکید کرد.

او با اشاره به فراهم بودن تمام شرایط تکمیل چرخه انتقال بیماری سالک در بافت قدیم، افزود: جمع آوری زباله ها، مسدود کردن ترک‌های دیوار‌های قدیمی، رها نکردن فاضلاب در معابر و جمع آوری سگ‌های ولگرد در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری سالک موثر است.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 94171
کلیدواژه