30 شهریور 1403

  • 1402/09/20
  • - تعداد بازدید: 142
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

برای غربالگری رایگان فشارخون و دیابت، ناشتا به مراکز سلامت مراجعه کنید

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت از شهروندان خواست تا برای غربالگری رایگان فشارخون و دیابت، ناشتا به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رئیس شبکه، با اشاره به شعار پویش ملی سلامت با عنوان «آگاهی زودتر مراقبت مؤثرتر»، گفت: با توجه به توسعه زندگی شهرنشینی و تغییر الگوی خوردن و آشامیدن، کاهش فعالیت بدنی، تغییر الگوی خواب و بیداری، شاهد افزایش شیوع بیماری دیابت و فشارخون در کشور هستیم.

دکتر «حسن کرمی» با بیان اینکه دو بیماری دیابت و پرفشاری خون از بیماری‌های خاموش محسوب می شوند، بر لزوم جدی‌گرفتن این بیماری از سوی شهروندان تأکید کرد و گفت: بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون ممکن است در ابتدا به ظاهر علامتی نداشته‌ باشند اما این دو بیماری خاموش می توانند به مرور زمان آسیب‌های جدی به نقاط مختلف بدن وارد کنند.

او با اشاره به اینکه برخی گمان می‌کنند پرفشاری خون و دیابت فقط برای سالمندان است، افزود: امروز سن ابتلا به بیماری دیابت و فشارخون پایین آمده و متأسفانه این دو بیماری در میان جوانان و میانسالانی که به ظاهر سالم‌ هستند و نشانه‌ای از چاقی یا وضعیت زمینه‌ساز بیماری ندارند، مشاهده می شود.

دکتر کرمی ادامه داد: در همین راستا برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری خاموش و پنهان پرفشاری خون و دیابت در جامعه؛ پویش ملی سلامت «غربالگری پرفشاری خون و دیابت» در افراد ۱۸ سال به بالا در سطح کشور در حال برگزاری است.

او با تاکید بر اینکه این غربالگری به صورت رایگان در جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهروندان عزیز می‌توانند به صورت ناشتا به مراکز بهداشتی مراجعه و از نظر احتمال ابتلا به این دو بیماری ارزیابی شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند ادامه داد: در این پویش که از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ٢٠ دی ادامه خواهد داشت، تمام افراد بالای ۱۸ سال برای شناسایی دیابت و فشار خون بالا بررسی می‌شوند و در صورت ابتلا به دیابت و یا فشارخون، برای درمان به پزشک خانواده ارجاع داده می شوند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 91336
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید