30 شهریور 1403

  • 1403/01/22
  • - تعداد بازدید: 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان فراشبند

برپایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز عید فطر در فراشبند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از برپایی ایستگاه سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان در محل برگزاری نماز عید فطر خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، دکتر «حسین شکاری» با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: در این ایستگاه، علاوه بر اندازه گیری فشار خون و قند خون نمازگزاران، آموزشهای لازم در خصوص راههای پیشگیری و کنترل فشار خون و راه های پیشگیری، علائم خطر و اقدامات لازم برای کنترل و درمان دیابت نیز به آنها داده شد.

 او با اشاره به اینکه دریافت های غذایی در ماه رمضان در برخی افراد، تحت تاثیر قرار گرفته و متاسفانه مصرف گروههای غذایی مورد توصیه، تنوع غذایی کافی و به طور کلی، کیفیت رژیم غذایی کاهش یافته و بر عکس مصرف قندها و تنقلات شیرین و سایر مواد غذایی ناسالم افزایش می یابد، بر خود مراقبتی، رعایت رژیم غذایی و ارزیابی سلامت تاکید کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، افزود: با توجه به اینکه پس از پایان ماه مبارک رمضان، برنامه غذایی مانند روال گذشته می شود و به جای وعده سحر و افطار بار دیگر سه وعده صبحانه، ناهار و شام جایگزین می شود و حجم مواد غذایی با افزایش ناگهانی روبرو می‌شود، باید مراقب افزایش وزن و چربی های بدن بود.

 

دکتر شکاری، استقرار اورژانس ١١۵ در محل‌ برگزاری نماز عید فطر برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی و نظارت بازرسان بهداشت محیط بر نحوه توزیع آب آشامیدنی و شربت را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در روز عید سعید فطر عنوان کرد. 

در این ایستگاه سلامت که در دو بخش خواهران و برادران و با همکاری کارشناسان بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند و جهادگران بسیج جامعه پزشکی شهرستان برپا شد، بیش از ٢٠٠ نفر از شهروندان از خدمات غربالگری قند خون و فشارخون و مشاوره‌های بهداشتی و درمانی، بهره مند شدند.

پایان خبر 

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 99066
کلیدواژه