31 شهریور 1403

  • 1399/09/19
  • - تعداد بازدید: 355
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

برگزاری دوره آموزشی مجازی و رایگان رفتارهای پرخطر ایدز و راههای مراقبت آن در شهرستان فراشبند

به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز، کارگاه آموزشی رفتارهای پرخطر ایدز و راههای مراقبت آن با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان و با همکاری کتابخانه عمومی از طریق نرم افزار ایرانی اسکای روم با حضور 60 نفر شرکت کننده در فراشبند به صورت مجازی برگزار شد.

به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز، کارگاه آموزشی رفتارهای پرخطر ایدز و راههای مراقبت آن با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان و با همکاری کتابخانه عمومی از طریق پلتفرم ایرانی «اسکای روم» با حضور 60 نفر شرکت کننده در فراشبند به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند،کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در این کارگاه آموزشی مجازی، با اشاره به راههای انتقال بیماری ایدز، گفت: این بیماری از طریق تماس جنسی، خون و فرآورده‌های خونی آلوده و ابزار آغتشه به خون و  همچنین از طریق مادر باردار آلوده، به جنین یا نوزاد در حین حاملگی،حین زایمان و یا از طریق شیردهی سرایت می‌کند.

 

«عبدالرحیم حسینی» بر خویشتنداری و استفاده از کاندوم در رفتار جنسی پرخطر و خارج از چارچوب خانواده و  استفاده از سرنگ یکبار مصرف در افراد معتاد تزریقی تاکید کرد.

او خاطر نشان کرد: آزمایش تشخیص سریع برای افراد دارای رفتار پرخطر و با جواب دهی 20 دقیقه ای در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند انجام می شود.

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، روش های پیشگیری از انتقال ویروس اچ آی وی، نحوه مراقبت از بیماران، نحوه ارجاع افراد در معرض آسیب به مرکز مشاوره رفتارهای پر خطر را فرا گرفتند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 33711
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید