31 شهریور 1403

  • 1398/11/05
  • - تعداد بازدید: 384
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری نخستین کمیته بهداشت کشاورزی در فراشبند

برگزاری نخستین کمیته بهداشت کشاورزی در فراشبند با هدف ارائه خدمات بهداشت حرفه ای به کشاورزان

.

در راستای ارائه خدمات بهینه بهداشت حرفه ای به کشاورزان و با توجه به تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین کمیته بهداشت کشاورزی در سال جاری در فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس مسوول بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان فراشبند با اشاره به اینکه شغل کشاورزی بعد از کار در معدن و فعالیت های ساختمان سازی، سومین شغل پر مخاطره در دنیا محسوب می شود، گفت: با توجه به اهمیت کشاورزی و تعدد شاغلان در این زمینه، فعالیت کمیته بهداشت کشاورزی در راستای پیشگیری از بیماری های شغلی مرتبط، اختلالات اسکلتی– عضلانی، انجام معاینات شغلی بسیار حائز اهمیت است.

«سیده مهسا تقوی پور» افزود: در این نشست پس از بررسی مسائل بهداشتی و درمانی کشاورزان، مصوب شد با همکاری جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سلامت کشاورزان، دوره آموزشی در زمینه عوامل زیان آور شغلی و آشنایی با بیماری های ناشی از کار برای برخی مناطق روستایی که کشاورزی رایج تر است تا پایان امسال برگزار شود.

او ادامه داد: در این نشست همچنین مقرر شد با همکاری و مشارکت اداره آموزش و پرورش، دوره های آموزشی با همین موضوع و محوریت، برای دانش آموزان مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه با هدف آشنایی با خطرات و بیماری های شغلی کشاورزان و ارتقای دانش و آگاهی خانوار ها برگزار شود.

کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه ای، برنامه ریزی آموزشی ویژه کشاورزان در زمینه بهداشت، روش های ایمن سم پاشی، بیماری های شغلی کشاورزی، ارائه جزوه های آموزشی و ترغیب کشاورزان به استفاده از وسایل حفاظت فردی را از جمله مصوبه های این نشست برشمرد.

این نشست، با حضور رییس جهاد کشاورزی، مسوولان واحد نباتات و کمیته ترویج، مسوول ستاد توسعه شبکه بهداشت و کارشناسان بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و مرکز سلامت جامع فراشبند در شبکه بهداشت فراشبند برگزار شد.

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 18911
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید