31 شهریور 1403

  • 1399/09/15
  • - تعداد بازدید: 337
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

برگزاری نشست برنامه ریزی طرح سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» در فراشبند

در راستای اجرای گام چهارم مبارزه با بیماری کرونا، نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد اجرایی طرح محله محور و خانه محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19، با عنوان طرح شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در فراشبند برگزار شد.

در راستای اجرای گام چهارم مبارزه با بیماری کرونا، نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد اجرایی طرح محله محور و خانه محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19، با عنوان طرح شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، معاون بهداشتی شبکه در این نشست، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای هر چه‌ بهتر غربالگری در طرح شهید سلیمانی، گفت: این طرح با هدف قطع زنجیره انتقال کروناویروس، کاهش بیماران بستری، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 و مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی اجرا می شود.


«اکبر نوربخش»، ارتقای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ارتقای رهگیری تماس های نزدیک بیماران شناسایی شده و تعیین تکلیف آنها، ارتقای خدمات پزشکی، پرستاری بیماران قطعی و مشکوک کووید و افراد ترخیص شده از طریق مراقبت در منزل، حمایت از خانواده هایی که نیاز به قرنطینه دارند، حمایت از خانواده هایی که به دلیل همه گیری کووید معیشت آنها تحت تاثیر قرار گرفته، حمایت از افراد پرخطر و آسیب پذیر نیازمند قرنطینه معکوس، ارتقای ایزوله بودن بیماران و قرنطینه بودن افراد در تماس نزدیک با بیماران، ارتقای آموزش ها و فرهنگ سازی ها مبتنی بر ظرفیت های محله را از اهداف عملیاتی این طرح برشمرد.

او با اشاره به نقش پر رنگ بسیج در تمامی عرصه ها بویژه در حمایت از مدافعان سلامت، اضافه کرد: گرچه در اجرای این طرح بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی همکاری دارند، اما بخش عمده مسؤولیت اجرایی این طرح بر عهده بسیج است.

نوربخش، افزود: در این طرح، فرماندار به عنوان فرمانده قرارگاه، رییس شبکه بهداشت و درمان به عنوان معاون قرارگاه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه به عنوان فرمانده عملیات و شهرداری و هلال احمر به عنوان اعضای قرارگاه، در راستای مقابله با کرونا فعالیت می کنند.

معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، تیم های اجرایی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را شامل تیم های مراقبتی تخصصی و غیر تخصصی، تیم‌های حمایتی و تیم های نظارتی عنوان کرد و افزود: کمیته های این قرارگاه نیز شامل کمیته حمایت و نظارت بر قرنطینه خانگی و غیرخانگی بیماران، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته عملیاتی محله یا منطقه و کمیته پایش و ارزیابی است که هر یک از این کمیته ها نیز وظایف جداگانه و مخصوصی دارند.

او، با تاکید به لزوم همکاری با عوامل اجرای این طرح، برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، از مردم خواست ضمن مراجعه روزانه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود، به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان فراشبند کمک کنند.

در پایان این نشست که با حضور «حمداله عربلو» معاون سیاسی امنیتی فرماندار، «عبداله عالیشوندی» بخشدار مرکزی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، کارشناس مسوول توسعه شبکه، فرمانده و جانشین سپاه، مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان و سایر اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا در فرمانداری شهرستان فراشبند برگزار شد، شرح وظایف هر کدام از کمیته های عملیاتی مشخص و به آنها ابلاغ شد.

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 33374
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید