30 شهریور 1403

  • 1401/12/25
  • - تعداد بازدید: 81
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

برگزاری نشست هماهنگی بسیج سلامت نوروزی در شبکه بهداشت و درمان فراشبند

نشست هماهنگی برنامه بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط با تاکید بر تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد .

نشست هماهنگی برنامه بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط با تاکید بر تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند،کارشناس مسوول توسعه شبکه در این نشست، ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از سوی بازرسان واحد بهداشت محیط، بر لزوم بازرسی دقیق و نظارت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و برخورد با متخلفان بهداشتی در ایام نوروز تاکید کرد.

 «صادق عالیشوندی» به نقش مهم بهداشت محیط در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف و ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: حساسیت نظارت های بهداشتی و فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در برنامه بسیج سلامت نوروزی اقدامی مهم و حیاتی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه است.

کارشناس مسوول امور عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند نیز ضمن تاکید بر حساسیت بیشتر بازرسان بهداشت محیط در برنامه بسیج سلامت نوروزی، گفت: بازرسان بهداشت محیط به عنوان چشم و گوش مجموعه بهداشت و درمان هستند که با هدف بهبود و ارتقای سـطح سلامت شهروندان با دقت و تیز بینی و حساسیت بالا بر واحد های مختلف صنفی به صورت میدانی نظارت و سلامتی را به مردم هدیه می کنند.

«ابراهیم اسکندری» با تقدیر از بازرسان بهداشت محیط که با برنامه ریزی های لازم، برای اجرای هر چه بهتر برنامه بسیج سلامت نوروزی در راستای حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه تلاش می کنند، از آنها خواست تا در برنامه سلامت نوروزی خود، وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را با حساسیت ویژه و به صورت سرزده، بررسی و پایش کنند.

کارشناس مسوول بهداشت محیط نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی امسال از 24 اسفند 1401 تا 14 فروردین‌ 1402 در سطح کشور اجرا می‌شود، گفت: در این برنامه، کارشناسان و بازرسان سلامت محیط با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب و مواد غذایی و سطوح از ساعت 8 صبح لغایت 8 شب در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل در قالب تیم‌ها و گروههای بازرسی و نظارتی فعالیت خواهند کرد.

«زهرا کریم پور» افزود: این تیم‌ها کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی حساس و محل‌های اسکان مسافران نوروزی، اقامتگاه‌ها، پارک‌ها، نظارت بر سامانه‌های آبرسانی، نظارت بر کیفیت آب مصرفی و کنترل و نظارت بر مواد غذایی را با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل و رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 190 در ساعت‌های اداری و غیر اداری و روز‌های تعطیل بر عهده دارند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 75774
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید