31 شهریور 1403

  • 1400/10/22
  • - تعداد بازدید: 211
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

برگزاری نشست هم اندیشی مسوولان شهرستان فراشبند برای مقابله با سالک

نشست کارگروه سلامت شهرستان فراشبند با هدف مقابله با سالک در سالن جلسات شهید حاج « قاسم سلیمانی» فرمانداری شهرستان برگزار شد.

نشست کارگروه سلامت شهرستان فراشبند با هدف مقابله با سالک در سالن جلسات شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، «حمداله عربلو» معاون سیاسی امنیتی فرماندار در این نشست به بیان اهداف این نشست پرداخت و گفت: تحقق اهداف کارگروه سلامت شهرستان در سایه همفکری بین بخشی و تعامل سازنده بین ادارات عضو این کارگروه امکان پذیر است.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند نیز به ارایه گزارشی از وضعیت بیماری سالک و کرونا در شهرستان پرداخت و بر ضرورت پیشگیری از این بیماری تاکید کرد و گفت: بیماری سالک از جمله بیماری هایی است که در مناطق گرمسیری شایع است و شهرستان فراشبند نیز از جمله این مناطق گرمسیری و کانون های مهم آلودگی بیماری سالک است که در سال های اخیر موارد زیادی از این بیماری در آن مشاهده شده است.

دکتر «حسن کرمی» با اشاره به عوامل موثر در گسترش بیماری سالک، خواستار همکاری ادارات و سازمانهای مردم نهاد برای اجرای برنامه مقابله با سالک شد.

او، اجرای برنامه جونده کشی و تامین نیروی انسانی و پشتیبانی با مشارکت بخشداری مرکزی، شهرداری های نوجین و فراشبند و شبکه بهداشت، تهیه گندم و سم مورد نیاز با همکاری جهاد کشاورزی، پاکسازی نخلستانها در محدوده شهر، جمع آوری نخاله های ساختمانی و تامین کمپرسی برای حمل نخاله به بیرون شهر، شناسایی و تخریب و تسطیح ساختمان های مخروبه شهر و روستا، در اختیار قرار دادن یک بیلبورد از سوی شهرداری به شبکه بهداشت برای اطلاع رسانی برنامه های حوزه سلامت، تولید برنامه های آموزشی برای انتشار در شبکه های اجتماعی، بررسی مناطق مشکل دار ناشی از مانداب های باران و تسطیح و بازسازی این نقاط، ساماندهی سگهای ولگرد اطراف شهر و روستا، اجرای برنامه آموزشی در مدارس، هماهنگی با بسیج و سپاه برای تامین نیروی انسانی در برنامه جونده کشی، اعلام فراخوان نام نویسی  برای شرکت داوطلبانه در برنامه جونده کشی را از مصوبات این نشست برشمرد.

این نشست به ریاست «حمداله عربلو» معاون سیاسی امنیتی فرماندار و با حضور رییس شبکه بهداشت، مسوول واحد واگیر، بخشدار مرکزی، شهردار، سرپرست جهاد کشاورزی و رییس و عضو شورای اسلامی شهر فراشبند برگزار شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 53711
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید