30 شهریور 1403

  • 1401/03/09
  • - تعداد بازدید: 194
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

برگزاری کارگاه آشنایی با اختلالات مصرف دخانیات در شبکه فراشبند

به مناسبت هفته بدون دخانیات، کارگاه آشنایی با اختلالات مصرف دخانیات به همت واحد سلامت روان شبکه در مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند برگزار شد.

به مناسبت هفته بدون دخانیات، کارگاه آشنایی با اختلالات مصرف دخانیات به همت واحد سلامت روان شبکه در مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند در این کارگاه آموزشی، آگاهی‌بخشی را راهکاری موثر در کاهش مصرف دخانیات عنوان کرد و افزود: هفته ملی بدون دخانیات بهانه ای برای توجه همگان به آسیب‌ها و خطرهای استفاده از دخانیات و بررسی راهکارهایی برای کاهش مصرف مواد دخانی است. 

«مریم پور زارعی» به بیان راهکارهایی برای مقابله با دخانیات پرداخت و افزود: برای ترک دخانیات، هر بار دچار وسوسه شدید، حداقل 2 تا 5 دقیقه تامل کنید تا فشار وسوسه از بین برود. باشروع وسوسه حداقل 20 بار نفس عمیق و آهسته بکشید. خود را مشغول کاری مانند روزنامه خواندن و پیاده روی کنید. به یک دوست زنگ بزنید تا وسوسه بگذرد. به دلایل ترک دخانیات و زیان های آن فکر کنید. هرگاه موفق به غلبه بر هوس خود شدید به طریقی به خود هدیه دهید.

او هدف از برگزاری این کارگاه را آگاه سازی و آشنایی با آسیب­های دخانیات عنوان کرد و افزود: در این کارگاه‌ آموزشی علاوه بر آشنایی شرکت کنندگان با اختلال روانی ناشی از مصرف دخانیات، ارتباط موثر با مراجعان، نحوه غربالگری، نحوه ارجاعات و شناسایی اورژانس روانپزشکی نیز آموزش داده شد.

این کارگاه آموزشی با حضور رییس مرکز خدمات جامع سلامت فراشبند، مراقبان سلامت، کارشناسان بهداشت محیط، ماما و کاردان مرکز فراشبند برگزار شد.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 61250
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید