30 شهریور 1403

  • 1401/04/09
  • - تعداد بازدید: 214
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

برگزاری کارگاه آشنایی با اعتیاد و افسردگی در آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت فراشبند

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، کارشناسان آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند با ارتباط بین اعتیاد به مواد مخدر و افسردگی آشنا شدند.

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، کارشناسان آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند با ارتباط بین اعتیاد به مواد مخدر و افسردگی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند در این برنامه که از سوی واحد سلامت روان این مرکز برگزار شد، افسردگی را یکی از اختلالات روانی شایع دانست و گفت: طبق تحقیقات انجام شده، رابطه‌‌ معناداری بین انواع بیماری‌های روانی و اعتیاد وجود دارد.
 
«مریم پور زارعی» افزود: افرادی که از اختلالات روانی رنج می‌برند بیشتر به سوی مخدرها و الکل کشیده می‌شوند اما غافل از اینکه خود این مواد اعتیاد آور، عوارض جسمی و روانی برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: افرادی که به دلیل شکست یا ناکامی در زندگی و کار دچار افسردگی می‌شوند و برای تسکین درد خود به مصرف مواد اعتیاد آور مانند الکل یا سایر مخدرها روی می‌آورند، پس از مدتی به مصرف مداوم این مواد عادت می‌کنند.

پور زارعی با بیان اینکه بیش از یک سوم افراد افسرده، از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند، افزود: مصرف مواد اعتیادآور باعث افزایش مدت و شدت افسردگی و افکار منفی در فرد مصرف کننده‌ می‌شود.

این کارشناس سلامت روان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان راههای درمان اعتیاد و افسردگی پرداخت و گفت: چیزی که درمان همزمان اعتیاد و افسردگی را سخت می‌کند، تاثیر این دو بیماری بر روی یکدیگر و افزایش شدت علائم هر یک از این دو بیماری است.

او،درمان افرادی که اعتیاد به مخدر دارند را دشوار و نیاز به برنامه‌های حمایتی دانست و افزود: برای درمان این افراد در کنار سم زدایی و سم زدایی فوق سریع، باید از روش‌های درمان بالینی، زیر نظر روانشناس و روانپزشک حاضر در مرکز ترک اعتیاد، استفاده کرد.
 
پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 62772
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید