30 شهریور 1403

  • 1401/05/15
  • - تعداد بازدید: 225
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه در بحران و شرایط اضطراری در هلال احمر فراشبند

کارگاه آموزشی با عنوان تغذیه در بحران وشرایط اضطراری به همت واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با حضور داوطلبان هلال احمر شهرستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی با عنوان تغذیه در بحران وشرایط اضطراری به همت واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با حضور داوطلبان هلال احمر شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان در این کارگاه آموزشی مخاطره را یک اتفاق فیزیکی پدیده یا فعالیت انسانی دانست که می تواند به شدت خسارت زا باشد.

«زهرا ضیایی» تغذیه را یکی از مهمترین نیازهای اولیه مردم در بحران ها و پس از وقوع بلایا عنوان کرد و گفت: تامین و توزیع غذای سالم، کافی و بهداشتی با توجه به اثرات متفاوتی که بر روی وضعیت غذا و تغذیه منطقه آسیب دیده می گذارد، یکی از بزرگترین چالش هایی است که همواره پیش روی مدیران در وضعیت بحران است.

او مهم ترین اهداف مدیریت تغذیه در بحران را ارتقا کیفیت خدمات تغذیه ای برای جمعیت آسیب دیده، تامین انرژی کافی برای عموم مردم و سالم بودن مواد غذایی از طریق اجرای برنامه های تغذیه همگانی انتخابی، پیشگیری و کنترل سوء تغذیه به ویژه در گروه های آسیب پذیر، جلوگیری از بروز موارد جدید سوءتغذیه و ارتقاء آگاهی جامعه و کارکنان در مورد تغذیه در شرایط بحران ها و بلایا عنوان کرد.

در این کارگاه آموزشی، داوطلبان هلال احمر با تغذیه در گروههای آسیب پذیر بویژه نوزادان، شیرخواران، کودکان و نوجوانان، مادران باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری های غیر واگیر و بیماری های عفونی، افراد تحت پوشش موسسات و سازمان های خیریه و بهزیستی و آوارگان و پناهندگان در هنگام بحران آشنا شدند.

پایان خبر 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64670
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید