31 شهریور 1403

  • 1398/10/03
  • - تعداد بازدید: 281
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاکید بر قرار نگرفتن طولانی ‌مدت در معرض تابش خورشید

تاکید بر قرار نگرفتن طولانی ‌مدت در معرض تابش پرتوهای فرا بنفش خورشیدی در «دولت آباد» فراشبند

.

در مدرسه راهنمایی شهید «مصطفی خمینی» دولت آباد بر قرار نگرفتن طولانی‌مدت در معرض تابش پرتوهای فرا بنفش و تاثیر خطرناک آن بر سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت دولت آباد گفت: در این برنامه آموزشی، دانش آموزان با پرتوهای فرا بنفش خورشیدی (اشعهUV)، راههای محافظت از پرتو، خطرهای پرتو و تاثیر آن بر پوست آشنا شدند.

«جمشید آزادیان»، بر استفاده از عینک های UV، کلاه لبه دار و کرم های ضد آفتاب مناسب تاکید کرد و گفت: توصیه می شود برای حفظ سلامت پوست، از قرار گرفتن مستقیم و طولانی مدت در معرض اشعه خورشید، بویژه در فصل تابستان و بین ساعت10 صبح تا 16خودداری شود.

او، با اشاره به اینکه، وجود این پرتوها در نور خورشید باعث آفتاب سوختگی پوست بدن می‌شود، اضافه کرد: مقادیر کم ‌پرتو فرابنفش برای انسان سودمند است و برای تولید ویتامین D ضروری است و در درمان بیماری‌هایی مانند نرمی استخوان و اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کارشناس بهداشت محیط تاکید کرد: قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض تابش پرتوهای فرا بنفش ممکن است، تاثیر حاد و مزمنی را بر سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی انسان داشته باشد.

آزادیان یاد آور شد: در این برنامه آموزشی، دانش آموزان، با پرتوهای فرا بنفش خورشیدی، راههای محافظت در برابر این پرتوها، خطرها و تاثیر آن بر پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن آشنا شدند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 17746
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید