31 شهریور 1403

  • 1398/10/03
  • - تعداد بازدید: 343
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاکید بر نقش محیط کار سالم در ایجاد رضایت شغلی

تاکید بر نقش محیط کار سالم در ایجاد رضایت شغلی و پیشگیری از فرسودگی شغلی در فراشبند

.

در نشست شورای هماهنگی ارتقای سلامت ادارات شهرستان فراشبند که با حضور داوطلبان سلامت ادارات شهرستان برگزارشد، بر نقش محیط کار سالم در ایجاد رضایت شغلی و پیشگیری از فرسودگی شغلی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس آموزش و ارتقای سلامت شبکه بهداشت و درمان فراشبند در این نشست که در راستای اجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی و اجتماعی کردن سلامت و به منظور سازمان دهی سایر ادارات و سازمان ها برگزار شد، بر اهمیت خود مراقبتی با اولویت خودمراقبتی سازمانی تاکید کرد.

«مریم خنجری»، با اشاره به راهکارهای ارتقای سلامت در سازمان ها و همچنین زمینه های همکاری ادارات در راستای اجتماعی کردن سلامت و افزایش مشارکت سازمان ها در توسعه برنامه های سلامت محور، گفت: خود مراقبتی سازمانی، فرآیندی انتخابی، مشارکتی و فعال برای ارتقای سلامت یک سازمان در محیط کار است.

او افزود: شورای ارتقای سلامت، در همه ادارات بالای 20 نفر شامل سازمان های دولتی، خصوصی، شرکت ها، کارگاهها، کارخانجات، مدارس و دانشگاهها تشکیل و با موافقت اعضای سازمان، طراحی، اجرا، پایش و ارزشیابی می شود.

خنجری، ایجاد محیط کار سالم با همکاری کارکنان و کار فرمایان و ارتقای سواد سلامت آنها را از جمله اهداف شورای ارتقای سلامت سازمانی دانست و اضافه کرد: ایجاد محیط کار سالم باعث رضایت شغلی و جلوگیری از فرسودگی شغلی و افزایش بهره وری کار بهبود ارتباطات مدیر و کارکنان و کاهش میزان غیبت و مرخصی استعلاجی و هزینه های درمان می بشود.

در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده از سوی هر سازمان، پیشنهادات و راهکارهای موثری نیز ارائه شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : پیام سلامت,اخبار
  • کد خبری : 17743
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید