31 شهریور 1403

  • 1398/08/21
  • - تعداد بازدید: 122
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
تاکید بر گسترش فرهنگ ورزش

تاکید بر گسترش فرهنگ ورزش و پیشگیری از کم تحرکی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فراشبند

.

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فراشبند به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این کارگروه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، فرماندار شهرستان فراشبند در این نشست، که با محوریت گسترش فرهنگ ورزش و پیشگیری از کم تحرکی، بیماری های مشترک بین انسان و دام (سالک) و راه اندازی مرکز نگهداری سالمندان برگزار شد، سلامت مردم را از مهم ترین اهداف شورای بهداشتی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دانست و گفت: با تعامل و همکاری بین مردم و مسئولان، شاهد ارتقای شاخص های بهداشتی در شهرستان هستیم.

«صادق فروغی» خواستار بازدید پیوسته کارشناسان بهداشت از مراکز در ارتباط با سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذایی شد و با اشاره به اینکه سلامت مردم یکی از اولویت های شورای بهداشتی و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان است، تاکید کرد: در این راه، هرگونه کم کاری و سهل انگاری از هیچ فردی قابل قبول نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند نیز در ادامه، با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، درصد بالایی از مرگ و میرها، ناشی از بیماری غیر واگیر است، گفت: با تغییر سبک زندگی و عزم همگانی به ویژه همراهی مردم، می توان میزان بروز بیماری های غیر واگیر را کاهش داد.

دکتر «حسن کرمی» افزود: بیماری های غیر واگیر با چهار فاکتور رژیم غذایی نامناسب، کاهش فعالیت بدنی، مصرف دخانیات و الکل در ارتباط است که نتیجه اعمال و رفتار و فعالیت انسان ها در زندگی شخصی و سبک زندگی است.

او در ادامه به اهمیت تحرک بدنی برای دستیابی به سلامت اشاره کرد و گفت: هر جامعه ای که در عرصه سلامت گام های بلند و موثری بردارد، می تواند به بسیاری از اهداف و برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت خود دست یابد.

دکتر کرمی با اشاره به اینکه همه ما باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهروندان تلاش کنیم و برای تحقق این مهم؛ تلاش، اهتمام و تعامل شهروندان نیز بسیار موثر و سودمند است، خواستار مشارکت بیش از پیش ادارات و نهادهای شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان شد.

در ادامه این نشست، اعضای این کارگروه، به منظور بررسی مشکلات بهداشتی موجود در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات و چالش های این حوزه به بحث و گفتگو پرداختند و راهکارهایی نیز به منظور ارتقای سطح بهداشت و سلامت و ایجاد امنیت غذایی شهرستان ارائه شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند، یاد آور شد: معرفی همیار ورزشی در ادارات برای گسترش فرهنگ ورزش و پیشگیری از کم تحرکی در بین کارکنان، همکاری ادارات در راستای گسترش فرهنگ ورزش و پیشگیری از کم تحرکی، تشکیل کمیته ورزشی در مدارس، ترویج، گسترش و فرهنگ‌سازی ورزش همگانی در سطح شهر، همکاری بیشتر شهرداری در طرح اتلاف سگهای ولگرد، مشخص نمودن محل تخلیه پسماندهای ساختمانی و اعلام فراخوان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور راه اندازی سرای سالمندان، از مصوبات این نشست است.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14031
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید