31 شهریور 1403

  • 1399/10/17
  • - تعداد بازدید: 593
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

تاکید کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر پیروی از یک الگوی تغذیه ای سالم برای پیشگیری از کرونا

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر پیروی از یک الگوی تغذیه ای سالم برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت تاکید کرد.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر پیروی از یک الگوی تغذیه ای سالم برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت و پیشگیری از کرونا تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند، با اشاره به اجرای بسیج ملی تغذیه از 15 تا 30 دی 99 با شعار «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا»، سیستم ایمنی را مهم ترین عامل و ابزار برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا دانست و گفت: مصرف زیاد قند و نمک و چربی، سیستم ایمنی شما را روز به روز ضعیف تر و احتمال ابتلای شما به کرونا را افزایش می دهد.

«زهرا ضیایی»، با بیان اینکه خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی و افزایش مصرف تنقلات و فست فود ها، زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و کبد چرب است، افزود: این بیماری ها، خطر ابتلا و مرگ ناشی از کووید 19را افزایش می دهد.

او با تاکید بر اینکه در این دوران کرونایی، باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم و به مواد غذایی و تنقلاتی که خریداری و مصرف می کنیم توجه بیشتری داشته باشیم، اضافه کرد: در واقع به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا، از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

این کارشناس بهبود تغذیه، به توصیه های کلیدی در مورد تغذیه سالم برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس اشاره کرد و گفت: در دوران همه گیری کرونا از مواد غذایی کم چرب، کم نمک و با قند کمتر استفاده کنید. به جای استفاده از نوشابه و نوشیدنی های شیرین، از دوغ یا ماءالشعیرهای بدون قند در وعده های غذایی استفاده کنید. مصرف سس مایونز را محدود کنید و سالاد خود را با چاشنی هایی همچون انواع سرکه، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و سبزیجات معطر میل کنید. تا جایی که ممکن است، روزانه ماست و شیر و پنیر کم چرب مصرف کنید.

 

او با تاکید بر اینکه  با پیروی از الگوی غذایی مناسب می توان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد، افزود:  در همین راستا مصرف فست فودها، انواع پیتزا، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی که حاوی سدیم و نمک زیادی هستند را محدود کنید. در دوران قرنطینه به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک (مانند آجیل و تخمه های نمکی) ، چیپس ، انواع پفک و مواد شیرین (مانند انواع شیرینی و بیسکویت و نوشیدنی های شیرین شده با قند)، از انواع میوه ها استفاده کنید. در مصرف انواع نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی، آب نبات، شکلات، نوشیدنی های شیرین مثل شربت ها، انواع مربا و انواع شیرینی های خشک و تر حاوی مقادیر زیادی مواد قندی هستند و موجب تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، زیاده روی نکنید.

 ضیایی افزود: در حین خرید، به نشانگر های رنگی تغذیه ای مواد غذایی توجه کنید، چرا که نشانگر های رنگی تغذیه ای  به شما می گویند که در محصول مربوطه چه مقدار نمک، قند و چربی وجود دارد.

او با اشاره به اینکه احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیش از دیگر افراد است، و احتمال زنده ماندن افراد چاقی که مبتلا به کرونا می شوند پایین است از افراد چاق خواست به فکر کاهش وزن خود باشند.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35383
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید