30 شهریور 1403

  • 1401/01/31
  • - تعداد بازدید: 202
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

تداوم نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فراشبند در ماه رمضان

در ادامه بازدید های روزانه و مستمر بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، در قالب طرح تشدید بازرسی و نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برنامه سلامت رمضان؛ از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان فراشبند بازدید شد.

در ادامه بازدید های روزانه و مستمر بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، در قالب طرح تشدید بازرسی و نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برنامه سلامت رمضان؛ از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان فراشبند بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، کارشناس واحد مهندسی بهداشت محیط این شبکه، هدف از انجام این بازدید ها را نظارت بر انجام شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کووید19، بازرسی بهداشتی و ارائه تذکرات لازم در خصوص رعایت اصول و موازین بهداشت فردی وبهداشت مواد غذایی عنوان کرد.


مهندس «امین کرمی» با اشاره به بازرسی و نظارت های روزانه و مستمر بهداشت محیط بر تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در طول سال، گفت: نظارت بر روی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارند از قبیل انواع شیرینی، بامیه و زولبیا، آش، حلیم و انواع نانهای سنتی تشدید و بیشتر است.

او افزود: در این بازدید ها ضمن سنجش سلامت روغن استفاده شده در تهیه زولبیا و بامیه با دستگاه های پرتابل و بررسی بهداشت کارگران، اندازه گیری بار میکروبی سطوح میز کار، ظروف یکبار مصرف و همچنین سیخ های کباب در کبابی ها، تذکرات لازم به متصدیان داده شد و آموزش های لازم نیز در خصوص گندزدایی سطوح به آنها ارایه شد.

این کارشناس بهداشت محیط، تاکید کرد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی می توانند، موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی به شماره 190 گزارش نمایند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 58636
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید