30 شهریور 1403

  • 1401/01/29
  • - تعداد بازدید: 154
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس فراشبند در برنامه سلامت رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان "برنامه سلامت رمضان" با اولویت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی در شهرستان فراشبند در حال اجرا است.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان "برنامه سلامت رمضان" با اولویت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه‌های آبرسانی در شهرستان فراشبند در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت فراشبند با اعلام این خبر، گفت: برنامه سلامت رمضان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از 14 فروردین تا 14 اردیبهشت اجرا می‌شود.

 

مهندس «کبری دست پاک» افزود: در این برنامه، بازرسان بهداشت محیط مجهز به دستگاه‌های سنجش پرتابل نسبت به نظارت و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح، از 8 صبح تا 20 بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس  و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی سطح شهرستان نظارت می‌کنند.

او، مراکز حساس همچون مراکز تهیه و عرضه و فروش مواد غذایی، فروشگاه ها، مراکز تهیه و عرضه آش، حلیم، کله پزی، نانوایی، زولبیا و بامیه و نظایر آن را از جمله مراکزی عنوان کرد که در برنامه سلامت رمضان به صورت ویژه‌ای بر آنها نظارت می شود.

این کارشناس بهداشت محیط افزود: در نیمه نخست ماه مبارک رمضان، 180بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 60 مورد نمونه میکروبی و 850 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در سطح شهرستان انجام شده است.

 
او از عمده موارد قابل کنترل در ایام ماه مبارک رمضان را کنترل روغن‌های مصرفی در تولید زولبیا و بامیه دانست که بازرسان بهداشت محیط با دستگاه پرتابل همراه خود اقدام به سنجش میزان پر اکسید روغن‌ها‌ی مصرفی می‌ کنند و در صورت غیر مجاز بودن روغن، واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

دست پاک از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در طول ماه مبارک رمضان، موارد را با شماره 190 در میان بگذارند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 58451
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید