31 شهریور 1403

  • 1400/06/13
  • - تعداد بازدید: 363
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

تعطیلی 2 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در فراشبند

در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط فراشبند از واحد های صنفی که با هدف بررسی شیوه نامه های بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از کرونا انجام شد، دو واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل شد.

در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط فراشبند از واحد های صنفی که با هدف بررسی شیوه نامه های بهداشتی و پروتکل های پیشگیری از کرونا انجام شد، دو واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان با اعلام این خبر، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی تمام متصدیان واحدهای صنفی اجباری است و مجاز به  ارایه خدمات به مشتریان فاقد ماسک را ندارند.

«اکبر نوربخش» افزود: این واحدهای صنفی به دلیل استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن بهداشت  فردی و فاصله اجتماعی ، تجمع افراد در محل کسب، ارائه خدمات به افراد بدون ماسک و همچنین با بی توجهی به اخطارهای قبلی، نسبت به رفع نواقص و پروتکل های پیشگیری از کروناد اقدام نکرده بودند که منجر به تعطیلی این دو واحد شد.

او ادامه داد: پرونده این دو واحد صنفی متخلف بهداشتی به دلیل عادی انگاری پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی ، برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

نوربخش با اعلام این که طرح تشدید نظارت کرونایی بر واحدهای صنفی بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا ادامه خواهد یافت گفت: واحدهای صنفی که پس از تذکر، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، فعالیت آنها برای مدت طولانی تعطیل می شود.

او با توجه به گسترش بیماری و موارد بستری و مرگ و میر ناشی از وضعیت موجود از تمامی شهروندان و واحد های صنفی خواست در راستای تامین حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت پروتکل ها را مورد توجه ویژه قرار داده و ضمن رعایت بهداشت فردی وعمومی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از حضور در تجمعات خودداری کنند.

معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند یاد آور شد: سامانه 190 رسیدگی به شکایات بهداشتی، آماده دریافت گزارشات مردمی برای پیگیری مشکلات و تخلفات بهداشتی است.


پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 46285
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید