30 شهریور 1403

  • 1402/02/17
  • - تعداد بازدید: 125
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

تقدیر از سه مادر جوان فراشبندی در راستای ترویج خانواده باشکوه و جوانی جمعیت

به مناسبت هفته سلامت و در راستای ترویج خانواده باشکوه و جوانی جمعیت، از سه مادر جوان فراشبندی که دارای سه فرزند و بیشتر بودند تقدیر شد.

به مناسبت هفته سلامت و در راستای ترویج خانواده باشکوه و جوانی جمعیت، از سه مادر جوان فراشبندی که دارای سه فرزند و بیشتر بودند تقدیر شد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشنبد، رییس شبکه با گرامیداشت هفته سلامت و تشویق خانواده ها به فرزند آوری و پیامدهای کاهش رشد جمعیت و تعداد کم فرزندان برای خانواده و جامعه، گفت: تک فرزندی زنگ خطری برای خانواده و جامعه است و آسیب های زیادی در خانواده به همراه دارد. اما در خانواده های سه فرزندی به بالا آسیب های مشخصی تعریف نشده است.

 

 

دکتر «حسن کرمی» یکی از چالش های خانواده های تک فرزند را سخت و پیچیده بودن آموزش و تربیت در این خانواده ها عنوان کرد و افزود: احساس تنهایی، پرخاشگری و ضعف در مهارت‌های ارتباطی از مشکلات تک فرزندی است.

 

او با تاکید بر رفع موانع فرزند آوری درجامعه، افزود: رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزندآوری، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در مورد بارداری و شیردهی، ارتقای امید به زندگی، تامین سلامت و تغذیه سالم جمعیت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی جمعیت از مهمترین راهکارهای پویندگی و بالندگی جمعیت در کشور است.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند با تاکید بر گسترش فرهنگ فرزندآوری و ترویج امر ازدواج در جامعه، اظهار داشت: جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار و از پایه‌های قدرت و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها است و قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می‌کند.

 

پایان خبر    

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 78321
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید