30 شهریور 1403

  • 1401/05/11
  • - تعداد بازدید: 191
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

تقویت مهارتهای اجتماعی شهروندان دهرمی در برابر بلایای طبیعی

با توجه به شرایط جوی و پیش بینی های سازمان هواشناسی، مراجعان به مرکز خدمات جامع سلامت شهید «حیدر شهیدی» دهرم با سلامت روان در بلایای طبیعی و تقویت مهارت های اجتماعی آشنا شدند.

با توجه به شرایط جوی و پیش بینی های سازمان هواشناسی، مراجعان به مرکز خدمات جامع سلامت شهید «حیدر شهیدی» دهرم با سلامت روان در بلایای طبیعی و تقویت مهارت های اجتماعی آشنا شدند. 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت دهرم، با اشاره به اینکه پس از وقوع هر فاجعه یا رویداد، افکار احساسات و رفتار هایی در بین افرادی که آسیب دیده اند یا شاهد صحنه های دردناک بودند ایجاد می‌شود، گفت: در چنین مواردی ممکن است افراد، شاهد از دست دادن عزیزان مورد علاقه خود یا تخریب منزل آنها، صحنه های دردناکی مثل دیدن جنازه، درد و ناله آسیب دیدگان، شنیدن فریاد های درخواست کمک از سوی دیگران باشند.


«نرجس مهجوران» افزود: با توجه به نگرانی این افراد از تنها شدن، امنیت سلامت خود و اشخاص مورد علاقه خود، صحنه های دردناکی به صورت کابوس به سراغشان می‌آید که این افراد بخصوص کودکان و سالمندان باید هر چه سریعتر مورد حمایت قرار بگیرند.

او به توصیه های عمومی در مواقع سیل، اشاره کرد و گفت: برای حفظ سلامت! روان در هنگام وقوع حادثه، با توکل به خدا، ساخت دوباره ویرانه ها و آشیانه ها، میتوانید از خود، انسانی مقاوم تر و تواناتر بسازید. هر وقت می توانید استراحت کنید، غذا بخورید و پیاده روی و ورزش کنید. با افراد متخصص از جمله روانپزشکان پرستاران و مددکاران همکاری داشته باشید.

مهجوران همچنین در خصوص نحوه برخورد با کودکان آسیب دیده در زمان وقوع حادثه سیل، گفت: بهتر است با کودکان ارتباط برقرار کنید، در مورد حادثه و آنچه که پس از آن رخ داده صحبت کنید، به سوالات کودک صادقانه پاسخ دهید، کودک را در آغوش گرفته و بگویید که در کنارش هستید، به نیازهای بهداشتی و تغذیه کودک توجه کنید، اخبار دردناک برنامه های رادیو و تلویزیون که باعث افزایش اضطراب کودک می شود را کاهش دهید، کودک را به فعالیتهایی چون نقاشی، بازی و تفریح ترغیب کنید تا بازی و سرگرمی باعث منحرف شدن توجه را آنان از استرس شود.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64504
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید