30 شهریور 1403

  • 1402/01/23
  • - تعداد بازدید: 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

جمع آوری 22 کیلوگرم لبنیات فاقد مجوز بهداشتی از یک واحد صنفی در فراشبند

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از جمع آوری 22 کیلوگرم لبنیات فاقد مجوز بهداشتی از یک واحد صنفی در سطح فراشبند خبر داد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از جمع آوری 22 کیلوگرم لبنیات فاقد مجوز بهداشتی از یک واحد صنفی در سطح شهر فراشبند خبر داد. 
 
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مهندس «زهرا کریم پور» با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی در قالب برنامه سلامت رمضان در سطح شهرستان فراشبند، گفت: برنامه سلامت رمضان و تشدید نظارت های بهداشتی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه های آبرسانی و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و روزه داران گرامی در شهرستان فراشبند اجرا می‌شود.
 
او افزود: تیم های کنترلی و نظارتی بهداشت محیط برای حفظ سلامت روزه داران، علاوه بر نظارت بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با تاکید بر مراکز عرضه زولبیا و بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش، حلیم، سوپ و مراکز پخت غذای افطار و سحری و نذورات، بر کنترل و کاهش مصرف مواد دخانی به ویژه در مساجد و تکایا و حسینیه ها نیز نظارت‌ دارند.
 
کریم پور با اشاره به اینکه در این طرح بدون هیچگونه اغماض، با تهدیدکنندگان سلامت آحاد مردم برخورد قاطع می شود، افزود: در این برنامه، بازرسان بهداشت محیط نسبت به جمع آوری مواد غذایی مشکوک، تاریخ گذشته و فاقد مجوز بهداشتی اقدام می کنند.
 
او با تاکید بر خودداری از خرید مواد غذایی حساس مثل زولبیا و بامیه ، شیرینی، شربت از دستفروشان و دوره گردان مواد غذایی، توصیه کرد: قبل از مصرف سبزی و میوه های خام مراحل چهارگانه سالم سازی شامل، شستشوی گل و لای، انگل زدایی و ضد عفونی و شستشوی نهایی رعایت شود.
 
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با شماره تلفن 190 وزارت بهداشت تماس حاصل نمایند.
 
برنامه سلامت رمضان از ابتدای ماه مبارک رمضان از ساعت 8 صبح تا 20 در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
 
پایان خبر 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 76818
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید