31 شهریور 1403

  • 1400/06/08
  • - تعداد بازدید: 321
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

جولان کرونا دلتا در فراشبند/ شمار قربانیان شهرستان به 55 نفر رسید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک شهروند فراشبندی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و شمار قربانیان شهرستان به 55 نفر رسید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک شهروند فراشبندی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و شمار قربانیان شهرستان به 55 نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشند، معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان، با اشاره به جولان کرونای دلتا در شهرستان و سرعت انتقال آن، گفت: سرعت انتقال کرونای دلتا 40 درصد بیشتر از سویه انگلیسی کرونا است.

 «اکبر نوربخش» با بیان اینکه علائم کرونای دلتا با سایر سویه های کرونا متفاوت است، افزود: علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب و گلو درد شروع می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از 48 ساعت علائم آن بروز می‌کند.


او ادامه داد: این علائم سه تا چهار روز وجود دارد و سپس به درگیری ریه می‌انجامد که در صورت بی توجهی، خسارت جبران ناپذیری به بیمار وارد می کند.

نوربخش، گفت: آبریزش بینی و تب شایع ترین علائم کرونای دلتا است، این درحالی است که در این فصل این علائم بیشتر به استفاده از وسایل سرمایشی نسبت داده شده و جدی گرفته نمی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا طی یک هفته اخیر در شهرستان فراشبند، گفت: روزانه بیش از 80 بیمار کرونایی به بیمارستان امام هادی(ع) مراجعه و به دلیل پر شدن تخت های بیمارستانی به صورت سرپایی مداوا می شوند.

او اضافه کرد: در حال حاضر 14 بیمار کرونایی نیز از این شهرستان در بیمارستان های فیروزآباد و کازرون بستری هستند.

نوربخش با تاکید بر اینکه واکسیناسیون به معنای مصونیت قطعی از کرونا نیست، ادامه داد: افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر ابتلا به کرونای دلتا قرار دارند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند. بنابر این باید پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل  و بیش از پیش رعایت شود.

معاون بهداشتی شبکه با ابراز تاسف از این که امروز نیز یکی از شهروندان‌ در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، خواستار مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراسم های تجمعی شد.
 
پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 46061
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید