31 شهریور 1403

  • 1399/10/13
  • - تعداد بازدید: 386
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

درمان پیشگیری از حیوان گزیدگی در فراشبند/تاکید بر شروع فوری اقدامات درمانی در مواقع حیوان گزیدگی در پیشگیری از بیماری هاری

شروع فوری اقدامات درمانی در مواقع حیوان گزیدگی در پیشگیری از بیماری ها حیاتی است و فرد حیوان گزیده باید بدون درنگ اقدامات درمانی ضدهاری را آغاز کند.

شروع فوری اقدامات درمانی در مواقع حیوان گزیدگی در پیشگیری از بیماری ها حیاتی است و فرد حیوان گزیده باید بدون درنگ اقدامات درمانی ضدهاری را آغاز کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیر این شهرستان، گفت: در ساعت 12و 30 دقیقه روز گذشته یک مورد گراز گزیدگی به کارشناس بیماری هاری شهرستان گزارش شد و پس از حضور کارشناس پیشگیری و درمان حیوان گزیدگی بر بالین این بیمار، تمامی اقدامات لازم برای این فرد از جمله تزریق واکسن و سرم هاری و واکسن کزاز و دیفتری انجام و برای انجام درمان تکمیلی به بیمارستان ارجاع شد.

 

«شادپور شهریاری»، بیماری هاری را یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان دانست و افزود: این بیماری یک بیماری ویروسی و صد در صد کشنده است و تنها راه مقابله با این بیماری، واکسیناسیون فرد حیوان گزیده است که در شهرستان فراشبند به صورت شبانه روزی انجام می شود.

او با تاکید بر اینکه هر حیوان گزیدگی را باید «هارگزیدگی» در نظر بگیریم، از شهروندان خواست در صورت هرگونه گزش حیوانات وحشی و اهلی همچون سگ، گرگ، روباه، شغال، الاغ، بز، میش، گربه و خفاش ‌‌‌به مرکز خدمات جامع سلامت شهدای فراشبند مراجعه نمایند.

شهریاری یاد آور شد: فرد حیوان گزیده برای تکمیل برنامه واکسیناسیون باید چهار نوبت واکسن هاری را در روزهای سوم، هفتم و چهاردهم تکرار کند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35057
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید