31 شهریور 1403

  • 1398/08/25
  • - تعداد بازدید: 92
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در فراشبند تاکید شد؛

در فراشبند تاکید شد؛ نقش ورزش و شادابی در ارتقای سلامت بانوان

.


در کارگاه آموزشی سلامت بانوان در فراشبند بر نقش ورزش و شادابی در ارتقای سلامت بانوان و پیشگیری از بیماری پوکی استخوان و دیابت تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، کارشناس سلامت بانوان شبکه بهداشت و درمان فراشبند با اشاره به شعار برنامه ورزش و شادابی، گفت: فعالیت های روزمره جسمانی در بانوان خانه دار بر اساس زندگی مدرن و ماشینی برای یک خانم خانه دار کافی نیست و لازم است در بیرون از منزل دست کم 5 بار در هفته و هر بار 30 دقیقه ورزش های مفید انجام دهند.

«فاطمه امیری» افزود: از تاثیرات مهم ورزش کردن، کاهش استرس و اضطراب محیطی است که در کنترل چربی و فشارخون تاثیر بسزایی دارد.

او در خصوص افرادی نیز که درد مفاصل دارند گفت: این افراد ممنوعیت ورزشی ندارند اما بر اساس شرایط سنی، نوع ورزش بر اساس توان اسکلتی عضلانی هر فرد حایز اهمیت است که در کاهش درد مفاصل، کمک کننده است و در این مورد پیاده روی بر روی زمین صاف با کفش مناسب توصیه می شود.

امیری، با اشاره به اینکه با گسترش شهر نشینی، بیماریهایی همچون فشار خون، چربی خون، دیابت، پوکی استخوان و آرتروز در حال افزایش است؛ هفته سلامت بانوان را فرصت مناسبی برای شروع فعالیت های جسمانی و تغییر سبک زندگی کم تحرک به سبک زندگی پر تحرک دانست.

این کارشناس سلامت بانوان در ادامه، پوکی استخوان را نوعی بیماری دانست که در آن استخوان های فرد پوک، ضعیف و شکننده می شود.

او با اشاره به اینکه در افراد بالای 50 سال، از هر سه زن یک نفر و از هر پنج مرد یک نفر، گرفتار بیماری پوکی استخوان است، افزود: پوکی استخوان یک بیماری پنهان است و تا زمانی که یک استخوان نشکند نشانه ای از خود بروز نمی دهد.

امیری، مصرف ماهانه یک قرص ویتامین«دی» برای پیشگیری از پوکی استخوان را لازم و ضروری دانست و توصیه کرد: تمامی افراد به ویژه زنان باردار می توانند برای پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت مادر و جنین با مراجعه به مراکز بهداشت، قرص ویتامین «دی» دریافت و ماهانه یک عدد از آن قرص را مصرف کنند.

او در ادامه دیابت را نیز یک بیماری خاموش دانست و افزود: پرخوری، پرنوشی و پر ادراری، کاهش وزن غیرطبیعی، خستگی شدید و سوزش دست و پا از نشانه های این بیماری است و آسیب چشم، کلیه، بیماری قلبی عروقی، مغز و اعصاب، اختلالات عصبی و دیرخوب شدن زخم ها نیز از جمله عوارض آن است.

این کارشناس سلامت بانوان همچنین افزود: تغذیه سالم، ورزش و مصرف نکردن دخانیات بهترین درمان و راه پیشگیری از ابتلا به دیابت است.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14204
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید