31 شهریور 1403

  • 1400/05/03
  • - تعداد بازدید: 354
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

راه اندازی تیم سیار واکسیناسیون در شهرستان فراشبند

معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از راه اندازی تیم سیار واکسیناسیون در شهرستان با توجه به دستورالعمل گام پنجم بسیج ملی مقابله با بیماری کووید19 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبر داد.

معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از راه اندازی تیم سیار واکسیناسیون در شهرستان با توجه به دستورالعمل گام پنجم بسیج ملی مقابله با بیماری کووید19 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان، گفت: این برنامه با توجه به دستورالعمل گام پنجم بسیج ملی مقابله با بیماری کووید19 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اهمیت و جایگاه واکسیناسیون در کاهش‌ مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و همچنین استقبال مردم شهرستان فراشبند از طرح واکسیناسیون کرونا و سرعت بخشیدن به این طرح، برای بیمارانی که قادر به مراجعه به پایگاه واکسیناسیون نیستند در سطح شهرستان فراشبند راه اندازی شد.

 

«اکبر نوربخش» افزود: این تیم سیار، متشکل از پزشک، مراقب سلامت و واکسیناتور با حضور در روستاها و مناطقی که سالمندان قادر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیستند و یا دارای بیماری خاص و زمینه ای هستند با هدف پوشش بیشتر واکسیناسیون و همچنین با توجه به در معرض خطر و ابتلای بیشتر آنها به این ویروس راه اندازی شده است.

او، با توجه به اهمیت ویژه تزریق واکسن کرونا در گروههای سنی مختلف بویژه در سالمندان به دلیل ضعف جسمانی و کاهش‌ سطح ایمنی بدن آنها، گفت: سالمندان باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن به مراکز انجام واکسیناسیون مراجعه و از این فرصت مناسب استفاده کنند.

معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها این بیماری‌ بر اثر همین واکسیناسیون، ریشه کن و از بین رفته است، در خصوص عوارض ناشی از تزریق واکسن، گفت: این واکسن ها جز درد خفیف در محل تزریق و تب یا بدن درد خفیف، عارضه خاص دیگری ندارد و انتظار است که مردم به شایعات در این مورد توجهی نکنند.

نوربخش با اشاره به اینکه واکسیناسیون به معنای مصونیت قطعی از کرونا نیست، از شهروندان خواست همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده منظم از ماسک را رعایت و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

 پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 44404
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید