31 شهریور 1403

  • 1399/12/05
  • - تعداد بازدید: 287
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست شورای بهداشتی شهرستان فراشبند تاکید شد،

شیوع ویروس جهش یافته کرونا زنگ خطر جدی برای ورود به خیز چهارم این بیماری

نشست شورای بهداشتی شهرستان فراشبند با هدف مهار بیماری سالک و پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا به ریاست فرماندار در سالن سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانداری برگزار شد.

نشست شورای بهداشتی شهرستان فراشبند با هدف مهار بیماری سالک و پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا به ریاست فرماندار در سالن سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، فرماندار شهرستان در این نشست،شیوع ویروس جهش یافته کرونا را زنگ خطر جدی برای مدیریت کرونا دانست و بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از موج چهارم بیماری کرونا و تشدید بازرسی ها از اصناف، ادارات، اماکن، مراسم های ترحیم و عروسی و پرهیز از تجمعات و تردد های غیر ضرور تاکید کرد.

 

«صادق فروغی» همچنین از ادارات و بخشداری مرکزی خواست با توجه به شیوع بیماری سالک در شهرستان، همکاری های لازم در خصوص اقدامات پیشگیرانه بیماری سالک را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

او افزود: در این نشست با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور، مقرر شد؛ آرامستانها روزهای پنجشنبه تا اطلاع بعدی تعطیل و مراسم های تدفین و تشییع با حداقل افراد و با حضور نیروی انتظامی و نظارت کارشناس بهداشت محیط انجام شود و تالارهای عروسی نیز مطابق با دستورالعمل های بهداشتی، با یک سوم ظرفیت و فقط یک روز و با اخذ تعهد صاحب مراسم از شبکه بهداشت انجام شود.

فرماندار شهرستان فراشبند، تشدید نظارت و بازدیدهای مشترک با حضور نماینده فرمانداری، شبکه بهداشت، اداره صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و نماینده دادستانی، ادامه فعالیت باشگاههای بدنسازی با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت، جمع آوری ضایعات درختان خرما و باغ ها با پیگیری جهاد کشاورزی، جمع آوری نخاله های ساختمانی با پیگیری شهرداری برای پیشگیری از سالک، همکاری بخشداران و شوراها و دهیاران در تامین نیروی انسانی برای اجرای طرح جونده کشی و همچنین اجرای برنامه غربالگری سلامت روان در بین کارکنان ادارات را از دیگر مصوبه های این نشست برشمرد.

او یاد آور شد: با توجه به اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان و دفع اصولی پسماند حاصل از آن، نشستی در این راستا با حضور فرماندار، رییس شبکه بهداشت، محیط زیست و شهردار انجام و تصمیمات و هماهنگی های لازم انجام می شود.

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 37570
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید