31 شهریور 1403

  • 1399/12/06
  • - تعداد بازدید: 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

صعود کارکنان شبکه بهداشت و درمان فراشبند به ارتفاعات آبپا به مناسبت هفته سلامت مردان ایرانی/ نقش موثر ورزش کوهنوردی در تقویت و حفظ سلامت ریه ها

به مناسبت هفته سلامت مردان ایرانی، مراسم کوهنوردی با حضور رییس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در فراشبند برگزار شد.

به مناسبت هفته سلامت مردان ایرانی مراسم کوهنوردی با حضور رییس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ورزش کوهنوردی را در تقویت و حفظ سلامت ریه ها بسیار موثر دانست و گفت: در حین کوه نوردی در ارتفاعات، فشار هوا کمتر و میزان اکسیژن موجود در ترکیب هوا نیز کاهش پیدا می کند. بدن برای جبران کمبود اکسیژن و برای رفع خستگی و تنگی نفس، هورمونی به نام «اریتروپویی» را از طریق کلیه ها ترشح می کند، که این هورمون وارد مغز استخوان می شود و مقدار خون سازی گلبولهای قرمز و هموگلوبین خون افزایش پیدا می کند و در نتیجه مقدار ظرفیت انتشاری و میزان ظرفیت تهویه ریه ها زیادتر می شود.

 

دکتر «حسن کرمی» با اشاره به تاثیر کوهنوردی در باز شدن مویرگهای بدن، افزود: مویرگهای بدن در شرایط عادی و در موقع استراحت به مقدار 15 درصد ظرفیت خود باز و فعال هستند ولی در حین کوهنوردی، مویرگها 95 درصد فعال می شوند و با باز شدن و فعال تر شدن مویرگها، مواد غذایی و اکسیژن با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر به مغز و عضلات و احشای داخلی بدن می رسد.

او به تاثیر کوهنوردی در از بین رفتن چربی بدن، زیاد شدن میزان خون در عضلات و پیشگیری از دیابت اشاره و اضافه کرد: در موقع کوهنوردی، سوخت و ساز مواد شناور در خون مانند قند، کلسترول، پروتئین ها و اسید اوریک به بهترین وجه صورت می گیرد و در نتیجه سوخت و ساز کامل خون، از ابتلا به بیماری قند نیز جلوگیری می کند.

در این مراسم که با همکاری واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بسیج جامعه پزشکی شهرستان فراشبند برگزار شد، به پنج نفر از شرکت کنندگان، به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

 
 
 
 
 

پایان خبر

  • گروه خبری :
  • کد خبری : 37656
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید