30 شهریور 1403

  • 1402/11/16
  • - تعداد بازدید: 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند؛

قبل از ورزش، شیر مصرف کنید

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر نقش مهم مصرف لبنیات بر سلامت استخوان‌ها، حفظ سلامت دندان‌ها، مقاومت بدن در برابر آسیب‌ها و ضربه پذیری، تنظیم فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، «زهرا ضیائی» در برنامه کوهنوردی کارکنان شبکه بهداشت و درمان فراشبند که به مناسبت پویش ملی سلامت؛ اطلاع رسانی تغذیه سالم و به منظور ترویج ورزش، افزایش انگیزه و علاقه در بین کارکنان برگزار شد، با اشاره به فواید کوهنوردی بر سلامت جسمی و روحی، گفت: تغییر شیوه های زندگی، نبودن تحرک، نداشتن برنامه ورزشی منظم و کاهش میزان فعالیت بدنی باعث تجمع انرژی، ازدیاد بافت چربی و اضافه وزن در افراد به ویژه کارکنان شده است.

او افزود: کوهنوردی یک ورزش هوازی است که به‌طور منظم می‌تواند به کاهش فشار خون، کلسترول بد و تری‌گلیسیرید کمک کند و به‌طور گسترده‌ای بر قلب، ریه‌ها، عضلات و استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد. این ورزش با افزایش ضربان قلب و جریان خون، باعث می‌شود که قلب قوی‌تر و کارآمدتر شود. همچنین، این ورزش با کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

ضیائی لبنیات را دوست سلامتی دانست و اضافه کرد: کلسیم موجود در شیر نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. تحقیقات نشان داده است که در جوامعی که شیر و لبنیات کافی مصرف می کنند شیوع فشارخون بالا و بیماری های قلبی و عروقی کمتر است.

این کارشناس تغذیه، مصرف کافی شیر و لبنیات را برای حفظ و ارتقای سلامت استخوان ها و پیشگیری از بروز پوکی استخوان در بزرگسالان ضروری دانست و بیان کرد: متاسفانه درکشور ما سرانه مصرف شیر طی سالهای گذشته به علل مختلف کاهش یافته و از استانداردهای جهانی بیش از پیش فاصله گرفته است. طی دهه اخیر مصرف لبنیات در خانوارهای ایرانی روند کاهشی داشته است و به حدود 164 گرم در روز رسیده است که با پیشنهادهای «سبدغذایی مطلوب برای جامعه ایرانی» مبنی بر مصرف روزانه 250 گرم لبنیات فاصله بسیار زیادی دارد.

در این برنامه کوهنوردی، به 6 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد. 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار واحدها,اخبار شبکه
  • کد خبری : 94423
کلیدواژه