30 شهریور 1403

  • 1401/04/13
  • - تعداد بازدید: 175
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در پی وقوع زمین لرزه های متعدد در استان هرمزگان برگزار شد؛

مانور دور میزی برای حفظ آمادگی بیشتر در حوادث و بلایا در شبکه فراشبند

با توجه به وقوع زمین لرزه های متعدد در استان هرمزگان و احتمال اعزام تیم های بهداشتی به مناطق آسیب دیده، مانور دور میزی به منظور آمادگی بیشتر در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد.

با توجه به وقوع زمین لرزه های متعدد  در استان هرمزگان و احتمال اعزام تیم های بهداشتی به مناطق آسیب دیده، مانور دور میزی به منظور آمادگی بیشتر در شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه با اشاره به اینکه کارکنان بهداشت و درمان بعنوان افراد پیش گام در بهداشت و درمان جامعه، نقش مهمی در قبل، حین و پس از بلایا دارند، بر ارتقا تـوان حرفه ای و آمادگی این افراد برای مقابله با بحران احتمالی و کمک به افراد آسیب دیده از اصول اولیه مدیریت سلامت در حوادث و بلایا تاکید کرد.

 

دکتر «حسن کرمی» این حادثه پیش آمده را به عنوان فرصتی مناسب برای تمرین مهارت و مرور و ارزیابی توانایی های اعضا و واحد های کمیته حوادث و کاهش خطر بلایا عنوان کرد و افزود: داشتن توانایی انجام کار تیمی و کار گروهی از نیازهای اساسی کمیته حوادث و بلایا به حساب می‌آید.

او با اشاره به اینکه اجرای مانور زلزله نقش مهمی در راستای انجام عکس العمل های صحیح و سریع در برابر زلزله ایفا می کند، اضافه کرد: آموزش و آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه باید به طور مستمر در جامعه و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام شود.

مسوول کمیته کاهش خطر بلایا و حوادث شبکه بهداشت و درمان فراشبند نیز، گفت: به دنبال زمین لرزه های متعدد از ساعت بامدادی امروز 11 تیر در استان هرمزگان، اعضای کمیته بهداشتی کاهش خطر حوادث و بلایا شبکه بهداشت و درمان فراشبند فراخوان شدند و در کوتاه ترین زمان ممکن اعضاء در دفتر رییس شبکه حاضر شدند.

«عادل معصومی» افزود: این مانور دور میزی که با هدف آشنا سازی کارکنان با شرح وظایف محوله و ارتقا آمادگی و هماهنگی بیشتر و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت اعضای چارت بحران و ارزیابی توانایی و شناسایی مشکلات احتمالی و اطلاع رسانی و هماهنگی برای اعزام  برگزار شد، تیم های بهداشتی ارائه دهنده خدمت شامل سلامت محیط، بهداشت خانواده، واگیر، غیر واگیر آمادگی خود را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و همچنین کمک به آسیب دیدگان زلزله های پی در پی استان هرمزگان  محک زدند.

او اضافه کرد: در این مانور دور میزی، مسوولان واحدهای تیم عملیات بهداشتی، شرح وظایف وکارکردهای اختصاصی واحدهای خود را مرور و کمبود ملزومات و تجهیزات مورد نیاز را اعلام کردند که در همین راستا رئیس شبکه برای خرید ملزومات مهم و حیاتی واحدها و تجهیز انبار دپوی واحد فوریتهای بحران و بلایا شبکه در کمترین زمان ممکن قول مساعد داد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 63010
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید