31 شهریور 1403

  • 1399/09/09
  • - تعداد بازدید: 328
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

نشست هماهنگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 در فراشبند

نشست برنامه عملیاتی بسیج ملی سلامت در روستاها با همیاران سلامت سپاه به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-19به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در گام چهارم بسیج ملی با عنوان طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد.

نشست هماهنگی برنامه عملیاتی بسیج ملی سلامت با همیاران سلامت سپاه به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-19 در گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، با عنوان طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان در این نشست به محورهای مهم این برنامه عملیاتی اشاره کرد و گفت: برنامه عملیاتی بسیج ملی سلامت در سطح شهر و روستاها با همیاران سلامت سپاه طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در سه محور همکاری در برنامه های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای، آموزش و غربالگری خانه به خانه و پیگیری موارد مثبت کرونا اجرا می شود.

 

«اکبر نوربخش»، افزود: این طرح مبتنی بر برنامه «هرخانه یک پایگاه سلامت» بوده که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده و به زودی اجرا می شود.

او اظهار داشت: این طرح نمونه مشخصی از جلب مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی، برنامه ریزی بر اساس نیاز محلات و استفاده بهینه از توان نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور است.

نوربخش افزود: استفاده از همه ظرفیت ها و بخصوص بسیج برای کمک به حوزه سلامت، اجرای طرح سپردن کنترل کووید - 19 به مردم محلات با بهره گیری از ایجاد هماهنگی و مدیریت واحدهای فعال در محلات، پایگاه سلامت در مناطق شهری، خانه بهداشت در روستا و بسیج  محلات و مشارکت گسترده سایر ادارات مانند هلال احمر و سازمان های مردم نهاد می تواند استراتژی مناسبی برای کنترل بیماری در سطح محلات باشد.

معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان، بهترین و موثرترین راه، جلب مشارکت اجتماعی را از طریق بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم دانست و افزود: اطلاع رسانی بموقع و تشخیص مخاطرات در فوریت ها می تواند جان انسان های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ، نجات بخشد.

نوربخش، هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش بستری ها، کاهش مرگ و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر عنوان کرد.

این نشست با حضور فرمانده و جانشین سپاه ناحیه، معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت، کارشناس مسئول ستاد توسعه، کارشناس مسئول محیط و مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان برگزار شد.

پایان خبر
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 33181
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید