30 شهریور 1403

  • 1400/12/24
  • - تعداد بازدید: 211
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند

نشست هم اندیشی شورای سلامت فراشبند برای استقبال از مسافران نوروزی

نشست شورای سلامت شهرستان فراشبند، با هدف چگونگی نظارت بر مراکز و اماکن حساس، بازارچه امامزاده شهید(ع)، بوستان ها، مراکز اقامتی و بین راهی در ایام نوروز و بررسی روند بیماری کووید19 و واکسیناسیون در سالن جلسات فرمانداری فراشبند برگزار شد.

نشست شورای سلامت شهرستان فراشبند، با هدف چگونگی نظارت بر مراکز و اماکن حساس، بازارچه امامزاده شهید(ع)، بوستان ها، مراکز اقامتی و بین راهی در ایام نوروز و بررسی روند بیماری کووید19 و واکسیناسیون در شهرستان، در سالن جلسات فرمانداری فراشبند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه در این نشست با توجه به روند مطلوب انجام واکسیناسیون عمومی و عبور از پیک ششم کرونا، گفت: در همین راستا، ستاد تسهیلات سفر نوروزی با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها به استقبال مسافران نوروزی می رود.

دکتر «حسن کرمی» با توجه به الزام تزریق دو دز واکسن برای مسافران نوروزی، افزود: اماکن زیارتی و تفریحی شهرستان فراشبند در ایام نوروز با رعایت مسایل بهداشتی و الزام مسافران به تزریق دو نوبت واکسیناسیون، فعالیت دارند.

 

او از همه نهادها و ادارات خواست تا همکاری لازم با مرکز بهداشت شهرستان برای ارایه خدمات مطلوب با رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی به مسافران نوروزی را داشته باشند.

کرمی با اشاره به اینکه در نوروز سال جاری به دلیل شرایط کرونایی موجود در شهرستان، امکان فعالیت مراکز پخت و پز و غذای آماده مصرف از جمله فست فودی ها، کبابی ها در جوار حرم امامزاده شهید(ع) و پارک ها وجود ندارد، افزود: واحد های صنفی که از شرایط و امکانات لازم برای نگهداری  و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده برخوردار باشند، به شط رعایت مسایل بهداشتی و کنترل عوامل محیطی مجوز فعالیت موقت دارند. 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، تاکید کرد: تمامی شاغلان واحدهای صنفی و کارکنان ادارات نسبت به تکمیل واکسیناسیون کووید 19 اقدام و کارت تزریق سه دوز واکسن را نیز در محل کار داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه عرضه هرگونه مواد خام دامی بدون تائید دامپزشکی ممنوع و با متخلفان برخورد می شود، افزود: در هیمن راستا تمهیدات لازم بهداشتی برای تهیه و عرضه مرغ گرم در بازارچه حرم امامزاده شهید(ع) در نظر گرفته می شود.

دکتر کرمی با اشاره به نداشتن حصار و حفاظ مناسب در چشمه تامین آب شرب فراشبند در منطقه باچون، افزود: در این نشست مقرر شد ضمن بازدید میدانی و فنی با حضور کارشناسان فنی اداره آب و فاضلاب استان و مشارکت و همکاری بخشدار  مرکزی در رفع این مشکل از هر طریق  ممکن صورت گیرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، تسریع در ارسال لیست اسامی متقاضیان فعالیت در بازارچه امامزاده شهید(ع) برای صدور مجوز بهداشتی تا 28 اسفند، بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، پمپ بنزین ها و صدور اخطار بهداشتی برای رفع مشکلاتی بهداشتی در سریع ترین زمان ممکن، همکاری لازم در صدور حکم و دستور قضایی از سوی  دادستان شهرستان به منظور برخورد با فعالیت غیرمجاز مانند عرضه سیار  مواد غذایی، دست فروشی، عرضه قلیان، تداوم همکاری نیروی انتظامی با مجموعه بهداشت و دامپزشکی در ایام نوروز در قالب بازدید مشترک و جمع آوری و دفع بهداشتی زباله تولیدی روزانه در مراکز اقامتی، زیارتی و تفریحی، پاکسازی محوطه امامزاده سید محمد و امامزاده شهید(ع) و بوستان ها قبل از نوروز و رفع مشکلات بهداشتی و اتصالات سرویس بهداشتی و همچنین پاکسازی و دفع زباله ها از حاشیه راهها و جاده ها در محورهای بین راهی تا قبل از ایام نوروز را از مهم ترین مصوبات این نشست عنوان کرد.

 پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 56807
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید