31 شهریور 1403

  • 1399/08/11
  • - تعداد بازدید: 775
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

نصب تور زباله گیر در روستای گوری از توابع شهرستان فراشبند، گامی مهم در مدیریت پسماندها

در راستای دفع بهداشتی زباله و پسماندهای خانگی و جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها و با پیگیری بهورز خانه بهداشت روستای گوری، تور زباله گیر خریداری و آماده نصب در سطح این روستا است.

در راستای دفع بهداشتی زباله و پسماندهای خانگی و جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها و با پیگیری بهورز خانه بهداشت روستای گوری، تور زباله گیر خریداری و آماده نصب در سطح این روستا است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان، گفت: در راستای رعایت حفظ سلامتی مردم فهیم و فرهیخته و با حمایت و تامین اعتبار شورای اسلامی و دهیار روستای گوری، تعداد 32 تور زباله گیر فلزی به ارزش 350 میلیون ریال تهیه و در نقاط مختلف روستای گوری نصب شد، که از این مبلغ، 300 میلیون ریال از سوی دهیاری و 50 میلیون ریال از سوی شورای اسلامی اهدا شد.

 

«اکبر نوربخش» یکی از مسائل مهم بهداشتی و یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند را دفع غیر بهداشتی زباله‌ها و پسماندهای خانگی دانست و افزود: رعایت نکردن و دفع نکردن استاندارد این زباله ها سبب شیوع بیماری های عفونی، بیماریهای پوستی، تجمع حشرات موذی و حیوانات ولگرد می شود.

او از تلاش دست اندرکاران این اقدام خداپسندانه، به ویژه دهیار و شورای اسلامی، اعضای شورای بهداشتی و بهورز خانه بهداشت روستای گوری و سایر همکاران او، قدردانی و تشکر کرد و افزود: امیدواریم که از این اقدامات خدا پسندانه، همچنان در  تمامی روستاهای شهرستان ادامه داشته باشد.

نوربخش اظهار داشت: در سال گذشته نیز از این تورهای زباله گیر، در روستای دهگاه و دژگاه ساخته و نصب شده است.

معاون بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند از دهیاران و شورای اسلامی روستاها خواست تا در نشست های هیات امنا یا شورای بهداشتی روستاها، با همدلی و همکاری با کارکنان پایگاه سلامت و خانه بهداشت روستا و با کمک سایر اهالی روستا، یاریگر سلامت مردم در رفع مشکلات بهداشتی باشند.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 31914
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید