31 شهریور 1403

  • 1399/06/11
  • - تعداد بازدید: 458
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

نظارت بهداشتی بر فعالیت هیات های مذهبی فراشبند

بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی در هیات های مذهبی شهرستان نظارت دارند.

بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی در هیات های مذهبی شهرستان نظارت دارند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان،با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم های عزاداری در تکایا، هیئت‌ها و مساجد شهرستان،تیمی متشکل از نماینده فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و بسیج برای بازدید از تکایا، هیئت‌ها و مساجد برای ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد تا ضمن نظارت بر فعالیت هیئت های مذهبی شهرستان، از نزدیک در جریان اجرای دستورالعمل های بهداشتی قرار گیرند.

 

«اکبر نوربخش» یکی از اولویت‌های مهم مرکز بهداشت شهرستان فراشبند در این مدت را برپایی باشکوه مراسم های عزاداری با رعایت ضوابط بهداشتی دانست و افزود: کارشناسان بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا با حضور در هیئت های مذهبی، با حساسیت و دقت بیشتری بر رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری در شرایط کرونایی، نظارت داشتند.

او افزود: ماموران بهداشتی بر مسایلی مانند نحوه تامین آب آشامیدنی و همچنین نحوه عرضه نذورات، کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب از محل مساجد و هیئت ها نیز نظارت دارند.

نوربخش با اشاره به اینکه رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، ممکن است باعث انتشار بیماری کرونا شود، اظهار داشت: در این بازدید ها، به هیئت‌هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر داده شد.

او با تقدیر از رعایت ضوابط در هیئت ها، اظهار داشت: در این چند شب، مواردی از قبیل رعایت نشدن کامل فاصله فیزیکی در بعضی از هیئت ها، تجمع درب هیئت ها، استفاده نکردن برخی از عزاداران از ماسک، مشاهده و به مسوولان و همیاران سلامت هیئت ها گوشزد شد.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 28447
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید