30 شهریور 1403

  • 1401/09/06
  • - تعداد بازدید: 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور انجام گرفت؛

نظارت و بازرسی از واحد های عطاری فراشبند

در راستای اجرای برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده های دارویی و مخدر، به صورت سرزده از واحد های عطاری و فروشگاههای عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید شد.

در راستای اجرای برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق  فرآورده های دارویی و مخدر، به صورت سرزده از واحد های عطاری و فروشگاههای عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، کارشناس نظارت و کنترل مواد غذایی شبکه فراشبند با اعلام این خبر گفت: در این بازدید که در راستای اطمینان از ارایه به هنگام و مناسب و همچنین مبارزه با کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی و پیگیری برچسب رهگیری و کنترل اصالت محصولات صورت گرفت بر دخالت نکردن واحدهای عطاری در امر درمان تاکید شد.

 

«پریسا روستا»،افزود: در این بازدید، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو با عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده، عدم دخالت واحدهای عطاری در امر درمان و عدم عرضه داروهای سقط جنین مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت .

او هدف از این بازرسی ها را بهبود سطح فنی واحدهای عرضه کننده در ارایه خدمات و کنترل و جلوگیری از توزیع فراورده های دارویی به منظور جلوگیری از بروز عوارض دارویی حاصل از مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی عنوان کرد.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی و دارویی، اضافه کرد: در این بازرسی مشترک، ضمن ارایه آموزش و تذکرات لازم به متصدیان در خصوص عرضه نکردن فرآورده های قاچاق و غیر مجاز مربوطه، با واحدهای متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.

این بازدید سرزده با حضور کارشناس کنترل مواد غذایی، کارشناس مسوول غذا و دارو و کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی انجام شد.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 70043
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید