31 شهریور 1403

  • 1399/06/16
  • - تعداد بازدید: 462
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فراشبند

هشدار معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند در خصوص آغاز فصل پاییز و موج جدید بیماری های تنفسی

معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند هشدار داد: در صورت بی توجهی برخی از شهروندان در استفاده نکردن از ماسک، شاهد شیوع و انتشار موج جدیدی از بیماری هستیم.

معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند هشدار داد: در صورت بی توجهی برخی از شهروندان در استفاده نکردن از ماسک، شاهد شیوع و انتشار  موج جدیدی از بیماری هستیم.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، «اکبر نوربخش» گفت: آمار ها نشان می دهد که برخی از افراد به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی از جمله استفاده نکردن از  ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری در سطح شهر،تجمعات و دورهمی های خانوادگی و مراسم های ختم، شاهد افزایش دوباره و ابتلای افراد به این بیماری هستیم.

 

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند با تاکید بر توجه به نکات و ‌دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم، بر ضرورت استفاده از ماسک که یکی از راههای مهم و اساسی برای پیشگیری از بیماری کرونا است برای خود، خانواده و اطرافیان تاکید کرد.

نوربخش با اشاره به اینکه این بیماری در برخی از افراد نشانه های تنفسی خاصی ایجاد نمی کند، گفت: رفت و آمد این افراد در سطح شهر، بدون اطلاع و آگاهی و بدون استفاده از ماسک، زمینه شیوع این بیماری را افزایش می دهد.

او با تأکید بر اینکه با آغاز فصل پاییز و شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنرا به همراه بیماری کرونا، وظیفه همه ما دو چندان می‌ شود، از شهروندان خواست تا هشدار های بهداشتی را جدی تر بگیرند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند تاکید کرد: با افرادی که حقوق دیگران را رعایت نمی کنند، برخورد جدی می شود.

نوربخش اظهار داشت: همچنین با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس و لزوم توجه بیشتر والدین به رعایت مسایل بهداشتی، مردم باید در این شرایط بیشتر از گذشته و با آگاهی کافی، دقت نظر بیشتری به این موضوع داشته باشند.

او رعایت حال سالمندان، افراد دارای بیماریهای زمینه ای مثل دیابت، سرطان، فشار خونی و دیالیزی را از مهم ترین وظایف انسانی همه ما دانست و افزود: در این شرایط حساس و بسیار مهم با زدن ماسک، شستشوی مرتب دستها، شرکت نکردن در تجمعات خانوادگی، سلامتی و جان افراد دارای بیماریهای زمینه ای را به خطر نیندازیم.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 28627
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید